عبدالحسین علی اکبری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی سرو به مناسبت هفته دولت، افزود: پنج مرز از 23 مرز زمینی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که شامل مرزهای بازرگان ماکو، تمرچین پیرانشهر، رازی خوی، صنم بلاغی پلدشت و سرو ارومیه است که در دولت یازدهم بیشترین توجه به این مرزها انجام شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز به جز پایانه مرزی پلدشت که فعالیت های عمرانی در آن به پایان رسیده، عملیات عمرانی و زیرساختی در چهار پایانه مرزی دیگر استان در دست انجام است.
وی اظهار کرد: هم اکنون عملیات تکمیل محوطه و مبادی ورود و خروج کالا و مسافر پایانه مرزی بازرگان با 157 میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت 55 درصدی، محوطه سازی و ساخت سایبان برای مسیر مسافران در پایانه مرزی تمرچین با 142 میلیارد ریال اعتبار و احداث سالن مسافری پایانه مرزی سرو در چهار هزار مترمربع زمین با 121 میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت 30 درصدی در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی رازی آخرین پایانه مرزی مصوب آذربایجان غربی است، ادامه داد: برای احداث زیرساخت های این پایانه پرتردد مرزی بیش از 81 میلیارد ریال در فاز نخست تصویب شده که با این اعتبار، ساماندهی رودخانه قطور و احداث پل بر روی رودخانه اجرایی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: فاز اصلی پایانه مرزی رازی خوی در دست مطالعه است و پس از اتمام مطالعات، عملیات ساخت سالن های مسافری و تجاری در پنج هزار و 500 متر مربع مساحت در این مرز آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، پایانه های سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ایران با ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز ایران با جمهوری نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز ایران با عراق قرار دارد؛ این استان در مجموع دارای 967 کیلومتر مرز با کشورهای غربی جمهوری اسلامی ایران است.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.