مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از نرخ ۱۱ درصدی بیکاری در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، رضا نقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و هفته تعاون در سالن جلسه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در ارومیه ۹/۹ درصد است، اظهار کرد: از میان نرخ بیکاری ۱۱ درصدی در استان سردشت با ۲۳ درصد و ماکو با ۶/۱ درصد به ترتیب بیشترین و کم ترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: در فضای اشتغال سه مانع ساختاری، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که چالش های بسیاری را از جمله نرخ بیکاری جوانان تا ۴۰ درصد، رشد سریع نزخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، محدود بودن بازار کار به رشته های تحصیلی فارغ التحصیلان برای این حوزه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: میزان مشارکت و درخواست کار در این کشور بیانگر کثرت قشر جوان و فعال بودن آن است اما کمبود شرکت های دانش بنیان قطعا بیکاری  فارغ التحصیلان دانشگاهی را به دنبال خواهد داشت. 
نقی زاده با اشاره به اینکه بدنه دولت در کشور بسیار بزرگ است خاطر نشان کرد: امروزه دولت بزرگ ترین کارفرما در کشور محسوب شده و در بخش خصوصی نیز بسیار قدرتمند بوده است اما دولت دوازدهم در صدد کاهش بخش تصدی گری دولت است.
وی در خصوص اجرای طرح تکاپو به منظور پر کردن فضای خالی اشتغال در استان گفت: در این طرح ۹ رسته مهم با دو رسته پوشاک ، آی تی و آی تی سی انتخاب شده است، همچنین در این خصوص نیز دوره های آموزشی بسیاری در بنگاه های اقتصادی برگزار می شود. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه به منظور توانمند سازی جوانان و فارغ التحصیلان به تعداد بیش از ۴ هزار نفر در استان طرح کارورزی آغاز شده است تصریح کرد: در همین راستا نیز این سازمان  با ۶ دانشگاه تفاهم نامه همکاری را انعقاد کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.