علیرضا نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره 14 تا 16 شهریور سال جاری در ارومیه برگزار می شود، افزود: نمایش های 'بمناسبت ورود اشکان'، 'کافه سایه'، 'شب نامه'، 'آناتومی تنهایی' و 'قاراپاپاق گلینی' از ارومیه، 'لطفا بیدارشو دکتر' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' از پیرانشهر برای حضور در این جشنواره پذیرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه ' فرزاد تقی لر'، 'صمد رستمی' و 'احمد نقده' اعضای هیات انتخاب این بخش جشنواره بودند، اضافه کرد: 17 گروه نمایشی از شهرستان های ارومیه، خوی، تکاب، نقده، بوکان، پیرانشهر، میاندوآب و ماکو آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند.
وی ادامه داد: فرزاد تقی لر، محمدباقر جعفری زاد و ایرج محرمی هیات داوران بخش پایانی بیست و نهیمن جشنواره تئاتر آذربایجان غربی هستند.
به گزارش ایرنا، 'بمناسبت ورود اشکان' به نویسندگی ' پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی هستند که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرده اند.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر در این جشنواره حضور دارند.
به گزارش ایرنا تئاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.