قربانعلی سعادت روز دوشنبه در آیین افتتاح واحدهای تولیدی آذربایجان غربی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: در صورتی که راه آهن در استان مورد بهره برداری قرار گیرد، می توانیم مشکلات صادرات محصولات تولیدی استان را حل کنیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر مشکل صادرات، واردات محصولات مشابه تولیدات استانی نیز از جمله معضلات بخش تولید در آذربایجان غربی است زیرا تولیداتی به مراتب نازل تر از تولیدات بومی به استان وارد شده و مورد استفاده قرار می گیرد و محصول بومی امکان فروش پیدا نمی کند.
وی از افتتاح 58 واحد تولیدی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح های اقتصادی بیش از یک هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن، 315 طرح عمرانی با هزینه سه هزار و 450 میلیارد ریالی در هفته دولت امسال در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 418 واحد با ارزش 9 هزار و 234 میلیارد ریال مجوز راه اندازی دریافت کرده است، افزود: اشتغال زایی این واحدها 6 هزار و 195 نفر است.
جعفر صادق اسکندری ادامه داد: امروز نیز همزمان با سراسر استان 25 واحد تولیدی با ارزش یک هزار و 850 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 112 واحد صنعتی با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در آذربایجان غربی وجود دارد که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا در این مراسم کارخانجات آنیل طب آذران، صنایع غذایی تالیا فخر آذربایجان، تراکتور سازی ارومیه، کیمیاگر پودر صدف، نادرمالک و شرکت قند جلال اوغلو آذربایجان افتتاح شد.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.