به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کامیار داهیم در جمع خبرنگاران گفت:  استان آذربایجان غربی از نظر اقتصاد دامی در رتبه ۴ کشوری است و هم‌اکنون در سطح استان ۳ میلیون و پانصد هزار راس دام وجود دارد که تعداد آن در سال های اخیر با توجه به مشکلات تامین علوفه و نگهداری آن کاهش یافته است به طوری که زمانی پنج میلیون راس دام در سطح استان وجود داشت.

وی افزود: آذربایجان‌غربی یکی از استان های صادر کننده محصولات طیور هست و علاوه بر تامین نیاز استان محصولات خود را به کشورهای عراق و قطر نیز صادر می کند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کنترل تب مالت در سطح استان یکی از افتخارات ما در دولت تدبیر و امید است.

داهیم گفت: در استان ۵۰ هزار قلاده سگ صاحب دار داریم که به ۲۲ هزار و ۶۰۰ قلاده آن واکسن هاری ترزیق شده است.

وی افزود: تمام بدهی ها و غرامت سنوات قبل از بابت دام های حذفی به دامداران پرداخت کردیم، این بدهی ها از سال های ۸۹ و ۹۰ معوق مانده بود و مبلغی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در دولت تدبیر و امید پرداخت کرده ایم.

داهیم گفت: سال ۹۵ آرام ترین سال از نظر تب برفکی بود طوری که در این سال در سه نوبت بیش از ۶۰۰ هزار راس و در سال ۹۶ نیز ۲۰۰ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش را واکسیناسیون کرده ایم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد:  در سال گذشته ۹۰ هزار مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه داشته ایم که ۱۹۳۰ مورد تخلفی را داشته تیم و ۱۲۰ تن محصول غیر بهداشتی ضبط شده است.

وی اضافه کرد: در سطح استان ۱۲ کشتارگاه طیور داریم و ۳۰ میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال گذشته کشتار وعرضه شده است ضمن اینکه روزانه ۱۳۰ تن مصرف گوشت مرغ در سطح استان داریم و کشتارگاه های ما روزانه ۱۶۰ تن گوشت مرغ عرضه می کنند که ۳۰ تن آن به استان های دیگر و یا کشورهای همسایه صادر می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم میخواهیم خود دام قربانی را ذبج نکنند و آن را به کشتار گاه ها بسپارند چرا که خون و گوشت تازه می تواند مشکل ساز باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727313
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.