رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره از هشتم تا پانزدهم مهرماه سال جاری در روسیه برگزار می شود، گفت: این فیلم 15 دقیقه ای طی مدت یک ماه در روستای ولدیان خوی فیلمبرداری شده است و حمیدرضا مصطفایی و پرویز ضیا حسینی در آن به هنرنمایی پرداخته اند.
احد هوشمند افزود: این فیلم کوتاه داستان پسری هشت ساله به نام احمد را در یک روستا به تصویر کشیده است؛ احمد در حال دویدن در یکی از کوچه های روستا به طرف مدرسه است که جلوی خانه پیرزنی به زمین می خورد و گریه می کند.
وی اضافه کرد: در ادامه این فیلم کوتاه پیرزن در این حال با صدای گریه احمد از خانه بیرون می آید و لباس های احمد را تمیز و شکلاتی را به او هدیه می کند.
وی ادامه داد: این مسئله به مذاق احمد خوش می آید و هر روز این برنامه را تکرار می کند تا شکلاتی را از پیرزن هدیه بگیرد اما دفعه آخر از پیرزن مهربان دیگر خبری نیست.
هوشمند با بیان اینکه سامان عبداللهی و آرمین مرادی دستیاران تصویربردار این اثر بودند، گفت: هماهنگی این اثر توسط محمد بی غم، مدیریت تولید توسط مجتبی مصطفایی و فیلمبرداری آن توسط محمد مستوفی انجام شده است.
وی افزود: 15 عنوان اثر برتر از کشورهای مختلف جهان از جمله کانادا، چین، قزاقستان، روسیه، آلمان و ایران در بخش فیلم های داستانی کوتاه این جشنواره به رقابت با هم می پردازند.
به گزارش ایرنا، مهدی حیدری متولد 1359 شمسی در بناب و کارشناس رشته صدابرداری است و از سال 88 با فیلم کوتاه 'آق گول' فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
صدابرداری سریال های دومان، باریشاق، باجناقلار 2، تقی بی سیم، بهشت عشایر، مسافر چی چست، ده ده مالی، سریال دریا و همچنین سریال های عروسکی گلمان رود و کبودان در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
آق گول، شپه، بولود و آوای کودکان قدس از جمله فیلم های داستانی است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها برعهده حیدری بوده است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای سولوک، طلای چی چست، آغاج، اویونلار و یایلاق نغمه لری نیز توسط وی انجام گرفته است.
سریال باجناق ها و فیلم های آق گول و بولود وی در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری بوده و فیلم آق گول وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم آق گول و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم در سایه سار ولایت از دیگر افتخارهای این هنرمند موفق است.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.