به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، صادق ضیائیان در جلسه شورای حمل و نقل استان گفت: متوسط بارندگی استان در سال زراعی امسال ۲۶۴ میلیمتر بوده که در مقایسه با سال قبل ۲۶.۴ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: میزان کاهش بارندگی در حوزه دریاچه ارومیه ۳۴ درصد بوده ضمن اینکه با افزایش ۲ درجه ای میانگین دمای هوای استان در تابستان امسال شاهد افزایش ۱۶۲میلیمتری تبخیر بوده ایم.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مساحت استان بدلیل کمبود بارندگی دچار خشکسالی شده است تصریح کرد: از این میزان ۵۴.۸ درصد مساحت خشکسالی متوسط و ۲۰ درص باقی مانده دچار خشکسالی شدید شده است.
ضیائیان گفت: هم‌اکنون ۱۴ ایستگاه هواشناسی در استان در شهرهای ارومیه، شوط، نقده، بوکان، میاندوآب، فنازلو، سرو وسیلوانا، محمدیار و تخت سلیمان مستقر که ایستگاه شهری ارومیه نیز به دستگاه آلودگی سنج مجهز خواهد شد.
وی افزود: در آینده ای نزدیک دستگاه سنجش فرابنفش در فرودگاه ارومیه و نیز سامانه دریافت تصاویر ماهواره ای و مانیتورینگ جوی نصب و به بهره برداری خواهد رسید.
ضیائیان در پایان به افزایش اعتبارات هواشناسی استان اشاره و گفت: میزان اعتبارات هواشناسی استان در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۲، ۳۲ درصد افزایش یافته که میزان تخصیص اعتبارات به این بخش نیز ۱۵ برابر شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727258
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.