مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: 14 ایستگاه تمام اتوماتیک هواشناسی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صادق ضیائیان افزود: 14 ایستگاه هواشناسی استان در شهرهای شوط،نقده،بوکان،میاندوآبفنازلو،سرو وسیلوانا،محمدیار و تخت سلیمان بوده که ایستگاه شهری ارومیه نیز به دستگاه آلودگی سنج مجهز می شود.

وی با اشاره به نصب دستگاه سنجنده uv گفت: بزودی دستگاه سنجش فرابنفش در فرودگاه ارومیه نصب و راه اندازی می شود.

ضیائیان از راه اندازی سامانه تعیین نیاز آبی زمین زراعی برای کشاورزان در دشتهای استان خبرداد و اظهار کرد: این سامانه براساس میزان بارندگی انجام شده در منطقه، میزان آب برای سیراب کردن دشتهای زراعی را به کشاورزان پیش بینی کرده که اقدام موثری در کاهش میزان مصرف آب دارد.

وی افزود: سامانه دریافت تصاویر ماهواره ای و مانیتورینگ جوی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

ضیائیان با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی در حوزه هواشناسی تصریح کرد: میزان اعتبارات هواشناسی استان در سال گذشته در مقایسه با سال 92، 32 درصد افزایش یافته که میزان تخصیص اعتبارات به این بخش نیز 15 برابر شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به میزان بارندگی در سال زراعی امسال افزود: امسال متوسط بارندگی در استان 264 میلیمتر بوده که در مقایسه با سالهای بارندگی قبل 26.4 درصد کاهش داشته است.

ضیائیان با اشاره به میزان بارش در حوزه دریاچه ارومیه گفت: امسال 34 درصد کاهش بارندگی در حوزه دریاچه ارومیه با توجه به خشکسالی و گرمای هوا گزارش شده است.

وی گفت: بدلیل افزایش 2 درجه ای هوای استان در تابستان امسال، 162 میلیمتر افزایش تبخیر در استان را شاهد بوده ایم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه 100 درصد مساحت استان بدلیل کمبود بارندگی دچار خشکسالی شده است اظهار کرد: از این میزان 54.8 درصد مساحت خشکسالی متوسط و 20 درص باقی مانده دچار خشکسالی شدید شده است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.