جواد زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این رقابت ها در هفته اول شهریور برگزار شد، افزود: این قصه گویان شامل 109 عضو کانون، 50 مربی، 26 شرکت کننده آزاد و 21 پدر بزرگ و مادربزرگ بودند.
وی اضافه کرد: 64 نفر از این تعداد در مرحله استانی رقابت کرده و سرانجام 6 نفر به مرحله منطقه ای یک کشور راه پیدا می کنند.
وی ادامه داد: مرحله استانی جشنواره قصه گویی 27 و 28 این ماه در ماکو یا ارومیه برگزار می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بیان کرد: این جشنواره در بخش های آزاد، پدربزرگ و مادر بزرگ، بزرگسالان و مربیان فرهنگی هنری و ادبی کانون و نوجوانان بین 14 تا 17 سال برگزار می شود.
زاهدی افزود: موضوع های این جشنواره در قالب آزاد با درون مایه تربیتی آموزشی، رضوی، ادبیات عامه شامل مثل ها و ادبیات کهن است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دبیر منطقه یک کانون در کشور است، اضافه کرد: این استان در هفت و هشت شهریور میزبان نشست کارشناسان آفرینش های هنری منطقه یک با حضور استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و قزوین است.
وی با اشاره به اینکه این نشست با هدف شناسایی اعضای مستعد در هنر نقاشی در هفت و هشت برگزار می شود: کارشناسان در این نشست در 2 روز آثار اعضای کانون را به صورت کیفی بررسی می کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: 65 عضو دختر 12 تا 14 سال از 13 تا 16 شهریور در قالب اردوی استانی در اردوگاه معلم ارومیه با موضوع تاریخی هنری شرکت می کنند.
زاهدی اجتماعی کردن اعضا، امکان تجربه زندگی مستقل، افزایش حس مشارکت و صمیمیت را از اهداف این اردو عنوان کرد و گفت: کارگاه های شکل گیری صنایع دستی، کارگاه تاریخ خط، برنامه های فرهنگ سازی در بهره وری آب، کارگاه کاردستی، مشاعره و معرفی بهترین کتابی که توسط اعضا خوانده شده است از برنامه های این اردوی سه روزه است.
وی اجرای برنامه 'دو پنجره، دو لبخند' را گشودن پنجره ادبی به سوی کودکان و پنجره دیگر به سوی مفاخر ادبی دانست و گفت: این برنامه در 20 شهریور با حضور مصطفی رحمان دوست با قرائت و بررسی کتاب رحمان دوست با عنوان 'کاش حرفی بزنیم' برگزار می شود.
وی افزود: 80 عضو کانون با هدف افزایش اعتماد به نفس، آشنایی با شخصیت های ادبی در سطح ملی، ایجاد روحیه نقد کردن در کودکان و تقویت روحیه سخن وری در جمع در این برنامه شرکت می کنند.
وی بیان کرد: عموم مردم تا 10 شهریور می توانند چکیده مقاله خود در موضوع های زبان وجودی در قصه گویی، تربیت دینی و قصه گویی، قصه گویی در دنیای دیجیتال، قصه گویی و رشد مهارت های اجتماعی در کودکان و چگونگی بازنویسی قصه های دینی را به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آذربایجان غربی ارسال کنند.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.