قربانعلی سعادت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:
از آغاز دولت تدبیر و امید بحث های جدی در خصوص ارتقای شاخص های توسعه استان با مسئولان داشتیم.
وی افزود: شاخص های پائین توسعه آذربایجان غربی برازنده استان نبود بر این اساس ما باید کمبودها و کاستی ها را در این زمینه شناسایی و جبران می کردیم.
وی افزود:شاخص های بهداشت و سلامت، شاخص برخورداری یا درآمد سرانه مردم استان که بسیار پائین است و تعداد ناکافی مدارس مواردی است که مورد توجه بیشتر قرار می گیرد.
وی گفت: بر این اساس طرحی را پارسال به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کردیم تا ردیفی به آذربایجان غربی اختصاص یابد و با پی گیری های انجام شده سازمان قبول کرد تا ردیفی برای اصلاح شاخص ها پیش بینی شود.
وی افزود: با این شرایط مجلس ردیفی را در این خصوص برای چند استان از جمله آذربایجان غربی تصویب کرد که جزئیات آن اعلام می شود.
سعادت گفت: بر این اساس زمینه فراهم شده تا برای اصلاح شاخص های پائین استان مثل تعداد پائین مدارس و مراکز شبانه روزی برای تحصیل دانش آموزان فقرا و خانواده های روستائی و کم برخوردار که نمی توانند تحصیل کنند اقدامات مناسب انجام و مراکزی ایجاد شود.
سعادت گفت: گاز رسانی، بهداشت روستاها، جاده های روستائی، رساندن آب آشامیدنی به مناطق محروم و روستائی دیگر کمبودهایی است که باید شاخص های آنها ارتقا یابد.
وی افزود: از طرف دیگر طرح های کوچک تاثیرگذار در زندگی مردم مورد توجه است تا شاخص های ذکر شده ارتقا یابد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: خانه های مددجویی، گازرسانی، آبرسانی و جاده های روستائی، ساخت جاده های حمل و نقل خودروهای سبک و سنگین و کارخانجات تولیدی از جمله طرح های هفته دولت است.
وی افزود: بر این اساس 73 طرح تولیدی و عمرانی تاثیرگذار و مهم با 970 میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری خواهد رسید.
سعادت بیان کرد: برای اجرای 317 طرح عمرانی کوچک و بزرگ در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی در مجموع بیش از سه هزار و 455 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی همچنین در خصوص توسعه گردشگری در شهرستان مهاباد و توسعه زیرساخت های غار سهولان این شهرستان هم گفت: بودجه ای برای توسعه زیرساخت غار تاریخی و طبیعی سهولان مصوب شده ولی از بخش خصوصی انتظار داریم در این منطقه سرمایه گذاری کند تا با زیرساخت هایی که دولت مهیا می کند مراکز تفریحی و گردشگری ایجاد شود.
سعادت گفت: با سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در غار سهولان صحبت شده و با وجود فراهم بودن زیرساخت های این منطقه مشکلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص ساخت شهرک پائین دستی پتروشیمی مهاباد نیز گفت: شهرکی بنام 'شهرک صنعتی بخش خصوصی' برای ایجاد صنایع پائین دستی در نظر گرفته شده و سرمایه گذار آن هم مشخص شده است.
وی افزود: سرمایه گذار صنایع پائین دستی شهروند مهابادی است که زمین آن برای ایجاد این صنایع اشتغال زا مشخص شده است و مجوزهای لازم نیز به زودی صادر می شود.
استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان مهاباد با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار با حضور در مراسم ارتقای روستای گوک تپه به شهر، تاسیس شهرداری شهر جدید گوک تپه، مدرسه خیرساز 10 کلاسه، طرح آبرسانی و فاضلاب که تمام شهر گوک تپه تحت پوشش قرار گرفت، آسفالت خیابان به طول 10 هزار مترمربع و مسکن های مقاوم سازی شده این شهر با حدود 76 هزار میلیون ریال هزینه را افتتاح کرد.
سعادت قبل از مراسم افتتاح با حضور در مزار شهدای گوک تپه به شهدای 'منا' این شهر ادای احترام کرده بود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
شهر گوک تپه هفت هزار و 100 نفر جمعیت دارد و در حدود 10 کیلومتری مهاباد قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.