قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: با توجه به کمبود کلاس درس در استان این اقدام فرصتی است تا مدارس و کلاس های لازم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شوند.
وی بیان کرد: مدارس مناطق اولویت دار در زمینه نوسازی دارای اهمیت بوده و برای تامین اعتبار آنها تلاش می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: این استان دارای 180 مدرسه تخریبی و نیازمند پنج هزار کلاس درس جدید است.
فریدون سید مصطفوی اضافه کرد: طبق اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تا مهرماه سال جاری 57 مدرسه با بیش از 300 کلاس تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی اضافه کرد: پس از بررسی های انجام شده مقرر شده تا اداره آموزش و پرورش سیلوانا نیز از روستای زیوه به خود سیلوانا منتقل شود.
سید مصطفوی اظهار کرد: مدرسه شبانه روزی سیلوانا نیز به علت نیاز موجود همچنان ادامه فعالیت خواهد داد.
این جلسه دارای چندین دستور کار از جمله تخصیص اعتبار برای پروژه های ملی و تعجیل در اتمام پروژه ها، درخواست مهلت فعالیت برای مدارسی که از سوی اداره کل نوسازی حکم تخریب دارند، گزارش از مسابقات کشوری کاردانش، انتقال اداره آموزش و پرورش سیلوانا، گزارش از مسابقات ورزشی، تجلیل از رتبه های برتر و زیر 100 کنکور 96 بود.
در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی از 6 نفر از دانش آموزان دارای رتبه های برتر کنکور سراسری و اولیای آنها توسط استاندار آذربایجان غربی قدردانی شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 25 هزار کلاس درس برای 550 تا 570 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
30 درصد از کلاسهای استان تخریبی بوده و یا نیازمند مقاوم سازی هستند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.