نماینده ولی فقیه در  وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: متاسفانه در جامعه اسلامی ایران ضرورت عمل به فریضه زکات در میان اذهان عمومی نهادینه نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، آیت الله عالمی در همایش زکات و فرهنگ مدیریت جهادی که صبح امروزکه در سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه قبولی تمام اعمال مسلمان با نماز و قبولی نماز با ادای زکات محقق می شود اظهار کرد: حقیقتا مسئله زکات آن چنان که شایسته است در بین مردم نهادینه نشده و در فرهنگ ایران اسلامی نیز رسوخ نیافته است.

وی ادامه داد: امروزه آمار نماز گذاران در کشور بسیار بیشتر از میزان پرداختگان زکات است و این مهم عدم ضرورت پرداخت زکات را در میان مردم نمایان می سازد که نیازمند فرهنگ سازی در این راستا است.

وی  با اشاره به اینکه وظیفه روحانیون تبلیغ و ترویج فرایض دینی است خاطر نشان کرد: در متون فقهی شیعی و سنی به اهمیت ادای زکات تاکید بسیار شده است و در این راستا نیز روحانیون در احیای این فریضه مهم در جامعه و آشنا سازی مردم در ضرورت عمل به آن نقش به سزایی دارند.

آیت الله عالمی زکات را پل اسلام دانسته و تصریح کرد: هنگامی که جامعه را به بخش فقیر و غنی تقسیم کنیم میتوانیم زکات را به عنوان پل اتصال میان این دو نام برده و به وسیله آن هرگونه فقر و نیازمندی را از سطح جامعه بزداییم.

وی افزود:آذربایجان غربی در زمینه پرداخت زکات تا کنون موفق عمل کرده و جزو استانهای برتر کشوردر این زمینه است و در این راستا لازم است این تلاش ها بیش از پیش گسترش یابد.

 

 

 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.