فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار ناصر اصلانی با اشاره به اقدامات کمیته تخصصی مقابله با عرضه تصریح کرد:در سال جاری 7 تن و 949 کیلوگرم انواع کشفیات مواد مخدر انجام شده مه 5 تن و 893 کیلوگرم آن توسط نیروی انتظامی،یک تن و 343 کیلوگرم توسط اطلاعات و 698 کیلوگرم توسط مرزبانی استان و مابقی توسط سایر ارگانها کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشفیات در مقایسه با سال گذشته 17 درصد افزایش وجود داشته است افزود: درسال جاری 2 هزار و 182 قاچاقچی دستگیر شده که 11 درصد افزایش کشفیات را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: 263 هزار عدد قرص روان گردان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 79 درصد افزایش را نشان می دهد.

سردار اصلانی گفت: 27 درصد افزایش در اجرای طرح امنیت اجتماعی،13 درصد افزایش در ژاکسازی نقاط آلوده در استان را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات کمیته فرهنگی و ژیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اموزش خانواده برای  72 هزار و 808 نفر، آموزش در محیط کار برای 7 هزار و 254 نفر،محیط های اموزشی119 هزار و 57 نفر، آموزش در محلات 196 هزار و 509 نفر بوده که جمع کل اموزش های انجام شده در 5 ماهه نخست سال جاری توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان 395 هزار و 628 نفر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته درمان و حمایت اجتماعی تصریح کرد: از  143 مرکز درمانی در آذربایجان غربی،44 مرکز دولتی و 99 مرکز غیر دولتی فعالیت دارند که تعداد معتادین تحت درمان این مراکز در سال جاری، 19 هزار و 170 نفر بوده است.

سردار اصلانی با بیان اینکه 420 برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اجرا شده است یاد آور شد: برگزاری مسابقات، همایش و نمایشگاه در سطح استان، چاپدویژه نامه و بروشور آگاه سازی، امحا 3 تن انواع مواد مخدر و کلنگ زنی احداث ساختمان پلیس میارزه با مواد مخدر بخی از این برنامه ها بوده است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.