نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت:شرکت شهرکهای صنعتی با توجه به ماهیت وجودی خود می توانند نقشی بی بدیل در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به اقتصاد کشور اظهار کرد: با بیان اینکه عمده ترین مشکل فعلی کشور مشکلات اقتصادی است باید ضمن بکارگیری تمامی همت و تلاش خود و استفاده از ظرفیت شهرک های صنعتی برای رفع مشکلات اقتصادی اقدام کرد.

وی در ادامه گفت: حمایت از صنعت و تولید داخلی یکی از ابزارهای برون رفت از مشکلات و ورنق اقتصادی می باشد که باید مسئولین امر طبق وظیفه ای که بر عهده دارند در این راستا عمل نمایند.

امام جمعه ارومیه با اشار به اینکه در کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری و توجه ویژه ای به بخش صنایع کوچک و متوسط شده است، تصریح کرد: باید در کشور نیز سرمایه گذاری بر روی صنایع کوچک و متوسط با توجه به زود بازده بودن این صنایع مورد توجه مسئولین قرار گیرد و شرکت شهرکهای صنعتی بعنوان متولی این امر می تواند نقش پر رنگی را ایفا نماید.

احسان جوی ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه جهت بهبود روند تولید و ایجاد اشتغال سیاستهای حمایتی در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال شکل گرفته است، گفت: در همین راستا نیز شرکت شهرکهای صنعتی استان جهت حمایت از سرمایه گذاران در بخش تولید و اشتغال در سالجاری در شهرکها و نواحی صنعتی هیچ گونه افزایش قیمتی در حق انتفاع اعمال نکرده است.

جوی  افزود: برای ورود سرمایه گذاران واقعی بخش تولید و جهت حمایت از آنها تسهیلات ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است که از جمله می توان به کاهش سهم نقدی و نیز افزایش اقساط  بازپرداخت تا سقف 48 ماه بالاخص در مناطق محروم و براساس تصویب هیئت مدیره شرکت استانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه با تمام کار و کوششی که صورت گرفته در برخی از شهرکها و نواحی صنعتی نواقصاتی وجود دارد و کار بیشتری را می طلبد،تصریح کرد: علیرغم تمام محدودیتها در منابع حداکثر تلاش خود را جهت بهبود وضعیت شهرکها و نواحی صنعتی و ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت بکار گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه واحدهای تولیدی مشکلات مختلفی دارند، که یکی از مشکلات عمده آنها مشکل بازار می باشد، افزود: باید جهت رفع این مشکل اقدامات خاصی صورت گیرد و واحدهای تولیدی در صدد ورود به بازارهای داخلی و بین المللی همت ویژه ای کنند و همچنین باید حمایت و برنامه های مختلفی نیز جهت ترغیب مصرف کالای داخلی اندیشیده شود.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.