رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تجهیز 53 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، اسمعیل کریم زاده  در جلسه گردهمایی مجریان طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری زهکشی رودخانه های مرزی سراسر کشور که در محل فرمانداری شهرستان ماکو برگزارشد،با اشاره به تجهیز چشمگیری از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تا کنون افزود: 53 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان غربی به این سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

 با بیان اینکه  آذربایجان غربی دومین استان پرآب بعد از خوزستان در ایران است اظهارکرد: آذربایجان غربی، دارای 400 هزار هکتار اراضی آبی که این به خودی خود یک مزیت بلقوه برای استان است .

اسمعیل کریم زاده   افزود: حدود ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طی سال های اخیر از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در برنامه کاری سال 97 درصورت تخصیص اعتبارات به موقع در حدود 38 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان نیز به سیستم های نوین آبیاری تجهیز خواهند شد که با عملیاتی شدن این طرح تحول عظیمی در میزان بهره وری از آب و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان رخ می دهد. 

وی تصریح کرد: اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودحانه های مرزی در استان آذربایجان غربی از 32 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است .

کریم زاده  زاده با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان، افزود: بیش از 6 درصد محصولات تولیدی بخش کشاورزی مربوط به استان آذربایجان غربی می باشد .

وی بر ترویج استفاده صحیح از منابع پایه آب و خاک در بین کشاورزان را نیازمند عزم  همگانی دانست و گفت: در سطح استان 16 هزار هکتار برای ابیاری تحت فشار عملیات نقشه برداری ، طراحی و سایر اقدامات اولیه انجام شده و برای متقاضیان اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.