همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی، شامگاه روز دوشنبه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اصحاب رسانه و صاحبان قلم در منطقه آزاد ماکو دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین فروزان در این نشست صمیمی، ۱۷مرداد را نمادی از جانفشانی افرادی دانست که عاشقانه در عرصه خبر و اطلاع ‌رسانی جان خویش را در طبق اخلاص و با ایثار از خودگذشتگی به این حرفه ارزش بخشیده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نقد و انتقاد منصفانه را یکی از رسالت های اصلی رسانه و مطبوعات مکتوبی دانست و افزود: تمامی نشریات و رسانه های خبری حتما باید در صورت رویت کاستی و کم کاری سازمان منطقه آزاد ماکو اطلاع رسانی نمایند و این نباید به گونه هجومی باشد.

وی در تشریح سه وظیفه عمده و مهم خبرنگاران و فعالان عرصه های اطلاع رسانی و صاحبان قلم افزود: وظیفه نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف، طرح و تبادل آراء و افکار برای توسعه همه جانبه جامعه تنها می تواند در موفقیت یک رسانه تاثیر گذار باشد.

حسین فروزان گفت: خبرنگار متعهد هیچ وقت رسالت و بهای قلم را خواسته های نا حق دیگران معاوضه نمی کند چرا که این قلم مقدس است و جامعه پویا نیازمند رسانه های فعال است که امروزه بخشی از فضای آرام و در عین حال پویایی جامعه اسلامی به واسطه حضور و عملکرد رسانه ها است که باید پاس داشته شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو وجود رسانه های آزاد را یکی از نشانه های رشد جامعه و ملت آن دانست و تصریح کرد: معتقدیم در کنار این ارزش‌ها، حقوقی دیگری هم وجود دارد که باید حق آزادی مطبوعات و آزادی قلم پایمال نشود.

فروزان،بر وجود شبکه های اجتماعی  (مجازی) بی شناسنامه در منطقه و استفاده آنها از لوگو و نام سازمان اشاره و عنوان کرد: اخبار مربوط به سازمان تنها از سایت این سازمان و کانال اختصاصی آن انتشار می یابد و سایر کانال ها هیچ ارتباطی با سازمان ندارد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران زبان گویای مردم هستند، افزود:  وحدت و همکاری بین خبرنگاران برای شکوفایی هرچه بیشتر منطقه باید ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست صمیمی از فعالان عرصه اطلاع رسانی تجلیل شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.