فرماندار میاندوآب گفت:جهاد دانشگاهی با تفکر جهادی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد .

ناصر امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل در سال 59 مبنی بر تشکیل این نهاد انقلابی به منظور تحقق بخشدن به اهداف انقلاب فرهنگی گفت:جهاد دانشگاهی به عنوان پلی بین دانشگاه و بخش صنعت و خدمات کشور وظیفه انجام تحقیقات علمی و فعالیت های پژوهشی را برعهده داشته که تاکنون با آموزش های تخصصی و مدیریت و تفکر جهادی نقش مهمی در تولید ثروت در مسیر فعالیت های فناورانه و تحقق شعار سال داشته است .

وی جهاد دانشگاهی را یک نهاد برخاسته از بطن انقلاب دانست و تصریح کرد: توسعه همه جانبه کشور در عرصه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و گسترش تحقیقات در راستای شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای دستیابی به خوداتکایی، توسعه طرح های کاربردی و نیمه صنعتی از اهداف و وظایف جهاد دانشگاهی بوده که تاکنون در بثمر رساندن این اهداف که جزیی از اهداف نظام اسلامی هست  نقش بسزایی داشته است .

امیری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید فعالیت های تحقیقاتی خود را مکمل دانشگاه ساماندهی کند افزود: جهاد دانشگاهی با طراحی نظام های مدیریتی درون سازمانی نیازهای بخش صنعت را درک و آنها را در موسسات وابسته به خود و شرکت های دانش بنیان عملیاتی کند .

وی با اشاره به فعالیتهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به کشاورزی محور بودن اقتصاد استان، مراکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی از طریق جذب نیروهای جوان متخصص و فعال تاکنون خوش درخشیده و در حوزه های توسعه استان موفق عمل کرده است .

فرماندار میاندوآب ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان با راه اندازی اولین مرکز رشد کشاورزی و حمایت از شرکت های دانش بنیان کشاورزی در حال حاضر در سطح ملی ارائه خدمت کرده و و در زیر مجموعه های خود در سطح واحدها و دستگاههای اجرایی فرهنگی در استان رتبه برتر را کسب کرده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.