معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به ضرورت توجه ویژه به کیفیت آرد و نان و سلامت و رضایت مصرف کنندگان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، نادر صفرزاده در دومین جلسه  مشترک کارگروه استانی خرید و ساماندهی امور گندم، آرد و نان گفت : آنچه برای ما در این کارگروه ها مهم است و باید به آن بیش از حد توجه شود کیفیت آرد و نان و همچنین سلامت و رضایت این صنف هاست که در واقع در کنار حمایت از تولید کننده کیفیت نان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار گندم ، آرد و نان تکلیف می کند که کارخانه ها و مراکز خرید مجاز به خرید گندم از غیرکشاورزان نیستند.

وی هم چنین با اشاره به ممنوعیت احداث سیلوهای جدید و همچنین خرید و ذخیره سازی گندم توسط سیلوهای غیرمجاز، اظهار کرد: به جهت حمایت از صنف سیلوداران، سیلوسازان، کارخانه داران و به جهت اشباع شدن آن در استان احداث سیلو ممنوع است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت نیز دراین جلسه نیز از تجلیل نانوایان برتر استان خبر داد و گفت : نانوایان جزو قشر زحمتکش و شرافتنمند اصناف به شمار می آیند و مقرر شده با ریاست فرمانداران در شهرستانها و با همکاری انجمن صنفی کارخانجات و آرد و نان از نانوایان برتر هر شهرستان و در نهایت نانوایان برتر استان تجلیل شود.

اسکندری در خصوص درصد سبوس گیری انواع آرد و نان نیز گفت: مقرر شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بازرسی هایی لازم انجام و در صورت نیاز با مسئولین ذیصلاح قضایی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص افزودنیهای غیرمجاز نیاز نیز گفت : این موضوع در کارگروه مورد بررسی قرار میگیرد و با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت ضمن فرهنگ سازی و افزایش آگاهی های مردم بصورت میدانی وارد عمل شده و با متخلفین برخورد اصولی انجام می گیرد.

بررسی نامه انجمن سیلوداران استان در ارتباط با ممنوعیت احداث سیلوهای و همچنین خرید و ذخیره سازی گندم توسط سیلوهای غیرمجاز ، نحوه تخصیص گندم بین کارخانجات آرد سازی استان ، تامین مالی بازرسان بکارگیری شده در حوزه گندم، آرد و نان از مواردی بود که دراین جلسه طرح و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.