رئیس دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از احداث 340 مرکز بهداشتی در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جواد آقازاده در دومین همایش خیرین سلامت استان افزود:طی تفاهم نامه ای با استانداری، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی احداث 340 مرکز بهداشت در آذربایجان غربی با سفر ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت که 60 درصد ساخت این مراکز برعهده وزرات بهداشت،40 درصد آن برعهده استان برای شکل گیری مراکز بهداشت استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این تعداد مرکز بهداشتی ۶۰مرکز تا پایان تابستان و ۱۲۴ مرکز نیز تا پایان سال با تامین اعتبار لازم و همکاری خیرین به بهره برداری می رسدو مابقی در مرحله پیمان سپاری است.

آقازاده با بیان اینکه هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان  از سال ۹۴ آغاز به فعالیت کردند اظهار کرد: این مجمع غیردولتی متشکل از افراد باسابقه در حوزه سلامت استان با بررسی اولویتهای عرصه سلامت درراستای احداث خانه  و پایگاه بهداشت و مراکز جامع بهداشتی در آذربایجان غربی فعالیت کرده اند.

وی با اشاره به احداث ۱۸۰خانه بهداشت طی یکسال بعد از طرح تحول سلامت در استان بیان کرد: ۴۵۰هزار نفر در مناطق حاشیه نشین و روستایی تحت پوشش مراکز بهداشتی قرار گرفتند.

رئیس علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:با بیان اینکه پایگاه سلامت از نیازهای استان در راستای اجرای سیستم ارجاع بوده است.

وی با اشاره به احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در نظر دارد با کمک خیرین سلامت بیمارستان فوق را طی حداکثر دوسال با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال احداث کند.

آقازاده با اشاره به فعالیت های عرصه سلامت در آذربایجان غربی افزود: توسعه بیمارستان امام خمینی در زیربنای۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در راستای توسعه اورژانس،بخش آموزشی و lcu تا پایان شهریور بخشی از خدمات عرصه سلامت در استان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای احداث خانه های بهداشت هزینه شده که ۱۵میلیارد تومان از سوی علوم پزشکی استان در توزیع دارو در مناطق محروم انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در این همایش مرکز جامع خدمات سلامت به ارزش ۲میلیارد تومان، پایگاه سلامت لاله با اعتباری به ارزش ۱۲۰میلیون تومان و پایگاه سلامت روستای قره حسنلوی که به همت خیرین سلامت احداث شده بود  افتتاح شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.