رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از رفع تصرف دوباب مغازه موقوفه در سردشت خبرداد.

رحمان شمسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: با همت مسئولین اوقاف سردشت دو باب مغازه موقوفه، به مساحت ۵۸ متر مربع در سردشت رفع تصرف شد.

وی با اشاره به ارزش ریالی مغازه های موقوفی رفع تصرف شده سردشت افزود: ارزش ریالی مغازه های موقوفی مذکور درحدود ۸میلیارد ریال برآورد شده است.

شمسی بیان کرد: از دو باب مغازه موقوفه که رفع تصرف گردیده، بیش از ۱۹۰ میلیون ریال جریمه، بعنوان تصرف غیر قانونی، دریافت شده که با پیگیری های مستمر اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، ۲ باب مغازه موقوفه دیگر، به زودی رفع تصرف می شود.

وی افزود:  اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، در راستای سیاست های سازمان، مبنی بر حفظ و صیانت از موقوفات و رقبات، جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات و اجرای صحیح نیات واقفین خیر اندیش برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات گفت: راه اندازی سامانه جامع موقوفات در سازمان اوقاف و امور خیریه، موجب ثبت تمامی مراحل وقف، و تسریع در  دسترسی و پی گیری موقوفات  می شود.

شمسی تاکید کرد: موقوفات، جنبه عام المنفعه داشته و اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، با جدیت با متخلفین و متصرفین اراضی وقفی، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به موقوفات و اماکن مذهبی سردشت،خاطر نشان کرد: سردشت دارای ۳۴۶ موقوفه، ۶۲۶ رقبه، ۴۵ مسجد شهری و ۱۸۱ مسجد است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.