دبیر کانون سلامت رفتار دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیش از 2 هزار نفر از مردم ارومیه به پویش دانشجویی اطلاع رسانی بیماری هپاتیت مراجعه کردند و از این تعداد حدود 80 نفر مشکوک به بیماری هپاتیت شناسایی شد.

سلدا سپهراد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: روز پنجشنبه ۵ مرداد از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ عصر، همزمان با دیگر شهرهای ایران،پویش دانشجویی اطلاع رسانی بیماری هپاتیت برای نخستین بار و به همت کانون سلامتی و رفتار دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ۴ غرفه سطح شهر ارومیه در خیابانهای استادان، خیام، پنجراه و تقاطع خیابان امام و عطایی برگزار شد.

وی تصریح کرد: شعار ما "ریشه کنی بیماری هپاتیت" است و برای تحقق ریشه کنی این بیماری آگاهی عمومی نسبت به این بیماری باید افزایش یابد تا ضمن جلوگیری از انتقال آن، موارد مبتلا به این بیماری شناسایی و نسبت به درمان آنان اقدام شود.

سپهراد گفت: با افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری از انتقال آن بین افراد جلوگیری می شود و امیدواریم کشور ما نیز همگام با سایر نقاط دنیا به هدف ریشه کنی این بیماری خطرناک تا سال 2030 دست یابد و این موفقیت بزرگ را جشن بگیرد.

به گزارش ایسنا؛ ایران درصدد است تا با کمک بخش‌های علمی کشور تا سال ۱۴۱۰ بیماری  هپاتیت c را در کشور حذف کند و  برای تحقق این هدف لازم است سالانه ۲۰ هزار بیمار شناسایی و درمان شود.  حذف این بیماری تا سال ۲۰۳۰ به معنی دیده نشدن این بیماری در کشور نیست و هدف این است که این بیماری در کشور و موارد جدید آن به حداقل خود برسد بگونه ای که  بیمارستان ها و مراکز درمانی درگیری کمتری را در درمان این بیماری داشته باشند.

در مورد هپاتیت B نیز تمام تلاش بر حذف این بیماری است، و با انجام واکسیناسیون ۹۸ درصد از نوزادان طی سال‌های اخیر، شیوع بیماری کاهش یافته است. ایران در منطقه در خصوص شیوع هپاتیت B و C کمترین آمار را دارد و در این زمینه داروی مورد نیاز را تولید و آزمایشگاه های تخصصی را نیز دایر کرده است.

شبکه هپاتیت ایران همگام با سایر نقاط جهان و به مناسبت روز جهانی هپاتیت (6 مرداد) اقدام به برگزاری پویش دانشجویی اطلاع رسانی هپاتیت کرده است؛ در برگزاری این پویش اطلاع رسانی، دانشگاه های علوم پزشکی و تعدادی از نهادهای دانشجویی این مجموعه را همراهی می‌ کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.