محمد حضرت پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه شهرداری ارومیه پنج سال پیش 900 میلیارد ریال بود که اکنون به 12 هزار و 600 میلیارد ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: همچنین مساحت کل شهر در سال 90 هفت هزار و 600 هکتار بود که اکنون به 11 هزار و 200 هکتار رسیده است.
وی اظهار کرد: برای اجرای طرح های عمرانی در پنج سال گذشته در این شهر 30 هزار میلیارد ریال هزینه شده که اولویت شهرداری در اجرای طرح ها استفاده از توان داخلی مجموعه بوده است.
وی احداث 300 هکتار فضای سبز، آسفالت 9 میلیون مترمربع از معابر خاکی، یکهزار کیلومتر جدول گذاری، 25 کیلومتر کانال کشی، احداث 17 پل و تقاطع غیرهمسطح و 15 فرهنگسرا را از جمله دیگر اقدامات شهرداری ارومیه عنوان کرد.
شهردار ارومیه گفت: این فرهنگسراها در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد و اجرای برنامه های فرهنگی در این زمینه ها احداث شده است.
حضرت پور افرود: توسعه شهر ارومیه بدون ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه امکان پذیر نیست و به همین منظور اجرای برنامه های فرهنگی در کنار توسعه عمران شهری لازمه پیشرفت و توسعه شهر است.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه جزو 10 شهر پرجمعیت و بزرگ کشور به شمار می رود به طوری که بیش از 10 هزار و 500 هکتار مساحت و افزون بر 750 هزار نفر جمعیت دارد.
8137/3072
**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.