به گزارش ایرنا، پس از انجام مسابقات و بر اساس رای هیات داوران در رشته حفظ کل قرآن کریم علیرضا عیوضی و سینا طلایی هر 2 از ارومیه و حامد فتاحی از بوکان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
علی محمدنژاد اصل از خوی توانست رتبه نخست رشته حفظ 20 جزء را از آن خود کند و بهرام شاهویران و حسین مهدیزاده از ارومیه در این رشته دوم و سوم شدند.
سید جواد حسن پور از چایپاره، سید محمد ایرانی از ارومیه و سالار حداد طلاتپه از سلماس نیز رتبه های اول تا سوم رشته حفظ 10 جزء را به خود اختصاص دادند.
در رشته حفظ پنج جزء نیز تاج الدین شاهمرادی از ارومیه، کیوان سرخ روی از ارومیه و ابوبکر اصلی راد از سردشت به ترتیب موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند.
سجاد علیپور از خوی توانست رتبه نخست رشته قرائت تحقیق را به دست آورد و بابک ولیزاده و علی آذربان هر 2 از ارومیه نیز پس از وی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
در رشته قرائت ترتیل محمد محمدی از ارومیه، رضا سلطانی و روح الله اکبری هر 2 از خوی نیز در این مسابقات به ترتیب رتبه های نخست تا سوم را کسب کردند.
عمار قلیپور از ارومیه،حافظ علیزاده از شوط و حسین احیای از ماکو به ترتیب مقام های اول تا سوم رشته دعاخوانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
در بخش اذان نیز مرتضی موذنی از ارومیه مقام نخست را به دست آورد و وحید سیاح از ارومیه و ابوعلی مقدس از اشنویه در رده های دوم و سوم جای گرفتند.
به گزارش ایرنا، مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت 170 نفر در بخش برادران به مدت سه روز در منطقه آزاد ماکوآغاز شده بود که امروز به کار خود پایان داد.
از اواسط سال گذشته مشخص شد که شهر ارومیه میزبان چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم است.
فعالان قرآنی این استان در چند سال اخیر صاحب سه رتبه برتر مسابقات بین المللی تهران بوده که وحید وکیلی، حامد ولیزاده در رشته قرائت و زینب محمد نژاد در رشته حفظ بانوان این رتبه ها را به دست آورده اند.
در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ماکو 280 نفر در بخش برادران و خواهران به هم به رقابت پرداختند که 110 نفر از رقابت کنندگان را خواهران و باقی را برادران تشکیل می دادند.
این مسابقات از 31 تیرماه گذشته در منطقه آزاد ماکو آغازشده بود که امروز با معرفی نفرات برتر در بخش برادران به کار خود پایان داد.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 11 تا 24 شهریورماه آینده در ارومیه برگزار می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.