حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ماکو افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات اندیشیده شده و نگرانی خاصی در خصوص برگزاری مسابقات و میزبانی از نخبگان قرآنی نداریم.
وی اظهار کرد: برگزاری چهلمین دوره رقابت های قرآنی اوقاف در مرحله کشوری 2 هفته به طول می انجامد که برای میزبانی هرچه بهتر تمامی ظرفیت های استان را به کارمی گیریم.
وی اضافه کرد: کشف استعدادها و نخبه های قرآنی در سطح استانی و کشوری و ایجاد انس با قرآن از اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی با اشاره به جایگاه معارف قرآنی در فرهنگ جهانی بیان کرد: سازمان یونسکو کتابی 50 جلدی از کتاب های مقدس جهان منتشر کرده که قرآن کریم به عنوان نخستین کتاب مقدس آمده است.
امام جمعه ماکو نیز در این آیین گفت: قرآن و عترت دو جزو جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند و به همین منظور تلاش دشمنان جدایی و ایجاد شکاف بین این دو جزو است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به درخشش نخبه های قرآنی آذربایجان غربی در مسابقات کشوری و بین المللی قرآن کریم در سال های گذشته افزود: امیدواریم در مسابقات امسال نیز قاریان و حافظان قرآن کریم استان بتوانند نام آذربایجان غربی را پرآوازه کنند.
وی ادامه داد: توجه و تدبر در معنا و مفهوم قرآن از کسب رتبه مهمتر است و امیدواریم تمامی قاریان قرآن این مهم را مورد توجه قرار دهند.
در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ماکو 280 نفر در بخش برادران و خواهران به هم به رقابت پرداختند که 110 نفر از رقابت کنندگان را خواهران و باقی را برادران تشکیل می دادند.
این مسابقات از 31 تیرماه گذشته در منطقه آزاد ماکو آغازشده بود که امروز با معرفی نفرات برتر در بخش برادران به کار خود پایان داد.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 11 تا 24 شهریورماه آینده در ارومیه برگزار می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.