فرماندارارومیه گفت: سیستم سنتی انتخابات کشور باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عباس حسن خانی در جلسه شورای اداری ارومیه با اشاره به اشکلات و ایرادات در روشهای اجرایی انتخابات کشور افزود: اگرچه تخلفات جزیی در انتخابات اخیر رخ داده ولی انتخابات در سلامت کامل با حضور بیش از ۵۱۰ هزار نفر واجد شرایط درشهرستان  ارومیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان ارومیه  ۴۷۸ هزار و ۵۰۲ نفر شرکت کردند گفت: از این تعداد ۲هزار و ۵۱ نفر منتخب اصلی و علی البدل در شوراها انتخاب شده که ظرفیت بسیار خوبی در توسعه شهر است.

حسنخانی اظهار کرد: از ۴۱۴روستای برگزار کننده انتخابات اخیر آرای ۵روستا باطل شده است.

وی گفت: نقش انتخابات درگردش قدرت بین گروهها و جریانات سیاسی و نخبگان بی بدیل بوده و فرصتی برای رقابتی سالم بین جریان های مختلف سیاسی را برای رشد و پویایی جامعه فراهم میکند.

فرماندار ارومیه نقش رهبری را بعنوان سکان دار اصلی و رکن اساسی حاکمیت برشمرد و اظهار کرد: نقش رهبری  در ایجاد تعادل و عدالت در بین گروهها و جریانهای سیاسی بسیار موثر است.

 حسنخانی با اشاره به اولویت ها و مشکلات اساسی شهرستان ارومیه اظهار کرد: اشتغال،مدیریت منابع آب، حاشیه نشینی از عمده مشکلات شهرستان بوده که باید کلیه برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی براساس این مشکلات انجام شود.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه نباید هیچ فرصتی را برای ایجاد اشتغال نباید ازدست داد تصریح کرد:  اشتغال دغدغه مهم کشور و شهرستان بوده که باید دراین راستا شورای سیاست گذاری اشتغال در محلات مختلف ایجاد شود.

وی مسأله آب را از مهمترین مسایل داخلی و بین المللی دانست و گفت: برخی از کشورهای همسایه  با احداث سد به نقض حقوق بین المللی محیط زیست و به ضرر کشور پرداختند.

حسنخانی حاشه نشینی را از چالش های عمده شهرستان ارومیه دانست و با اشاره به  ۲۷۰هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در شهرستان ارومیه افزود: کلیه نهادها و متولیان با گسیل امکانات در حل مسایل اموزشی و پرورشی،فرهنگی،اجتماعی ،بهداشتی و خدمات زیربنایی در حاشیه های شهر  تلاش کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.