به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سرهنگ مصطفی حبیبی' روز سه شنبه در جلسه تشکیل ستاد شهرستانی کنگره 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و انعکاس مظلومیت و نشان دادن عمق فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، یکی از اجلاسیه های کنگره ملی 12 هزار شهید استان به موضوع بمباران شیمیایی سردشت اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اهمیت راهبردی و ظرفیت این کنگره، اظهار کرد: کنگره 12 هزار شهید فرصت مهمی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انجام اقدامات فرهنگی در سطح استان فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بحث های علمی، پژوهشی و هنری در اجلاسیه ها مطرح است، گفت: اجلاسیه بمباران شیمیایی سردشت فرصتی برای انعکاس مظلومیت بیشتر نظام اسلامی و عمق فاجعه ای که در این شهرستان اتفاق افتاده و محکومیت بانیان این فاجعه جنایت بار و عوامل حمایت کننده آن است.
وی با اشاره به موقعیت راهبردی و همچنین تنوع قومی و مذهبی در آذربابجان غربی گفت: کنگره ملی 12 هزار شهید استان همچون سدی در برابر هجمه های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان جنگ نرم است که با این حرکت حملات فرهنگی و طرح های دشمنان انقلاب اسلامی خنثی می شود.
به گزارش ایرنا، معاون فرماندار سردشت نیز در این جلسه بر برگزاری کیفی یادواره های شهدا تاکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که آنها با نثار خون پاک خود سبب استقرار و پایداری استقلال، امنیت، آزادی، جمهوریت و اسلامی بودن در کشور شدند.
محسن عالی بیان کرد: یاد و خاطره ها در این نوع برنامه ها علاوه بر شهدا که امنیت امروز مرهون خون پاک آنهاست به بخش های دیگری همچون رشادت های دستگاه دیپلماسی که در حال حاضر بر کشور حاکم است مربوط شود تا نسل چهارم انقلاب هم از این رشادت ها با خبر شوند.
در این جلسه 12 کمیته یادواره شهدای سردشت از جمله کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی و مالی، فرهنگ و آموزش، بانوان، جمع آوری آثار و تصاویر شهدا و جنگ تحمیلی، حفاظت و امنیت، مرزبانی، علمی و پژوهشی، تالیف و نشر، ورزش و جوانان، روحانیت و جهاد سازندگی و پشتیبانی و مهندسی در جنگ تشکیل شد.
کنگره ملی 12 هزار شهید استان نیمه دوم امسال در محل سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.
شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس 853 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 111 تن از این شهدای والانقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و 613 نفر نیز شهدای مردمی هستند.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی، در مرز کشورمان با اقلیم کردستان عراق واقع شده که در 7 تیر سال 66 توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و در جریان آن ده ها تن شهید و بیش از 8 هزار مصدوم شیمیایی به جا ماند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.