رسول انتظار مهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسهال، تب و لرز، سردرد، حالت تهوع و استفراغ، ضعف شدید و اختلالات جسمانی از علائم مسمومیت های غذایی است.
وی اظهار کرد: افراد در صورت مشاهده اسهال بیشتر از 2 تا سه روز، وجود خون در مدفوع، حالت تهوع، استفراغ، ادرار زیاد و تب بالای 38 درجه باید در سریع ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی از مسافران خواست تا به ظاهر رستوران، سرویس های بهداشتی، وضعیت کارکنان و کارت بهداشتی معتبر آنان توجه کنند زیرا وضعیت ظاهری رستوران ها تا حد زیادی می تواند معیار سنجش بهداشتی باشد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به مسافران توصیه کرد تا در رستوران ها به جای سالاد و سبزی که احتمال آلودگی آنها زیاد است، ماست یا خیار و گوجه های شسته شده و سالم را در کنار غذا مصرف کنند.
انتظار مهدی بیان کرد: مسمومیت غذایی می تواند به صورت فردی یا جمعی افراد را مبتلا کند و بیشتر این مسمومیت ها در اثر نپختن کامل مواد گوشتی، خرابی محصولات لبنی و بیرون ماندن غذاهایی همچون سالادها که در آن از سس مایونز استفاده شده است، اتفاق می افتد.
به گزارش ایرنا، در فصل گرما مسمومیت های غذایی بیشتر می شود و به همین علت، گردشگران باید مراقب باشند تا دچار این مسمومیت ها نشوند.
رعایت نکردن مسائل بهداشتی در تهیه و مصرف موادغذایی و کم توجهی در نگهداری صحیح موادغذایی در رستوران‌ها مهم‌ترین عامل بروز مسمومیت‌ غذایی است.
مسمومیت غذایی نوعی بیماری است که در اثر مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی حاوی میکروب‌های مضر در بدن ایجاد می شود؛ بعضی اوقات و در شرایط خاص باکتری‌ها در غذا سم تولید می‌کند و سم آنها سبب مشکل و بیماری می‌شود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.