محمد حیرت انگیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی افرادی که در بین سال های 1380 تا 1389 کارت ملی دریافت کرده اند و همچنین کسانی که با ورود به محدوده سنی قانونی برای نخستین بار اقدام به اخذ کارت ملی می کنند، می توانند به پایگاه WWW.Ncr.ir مراجعه کنند و ثبت نام مقدماتی را انجام دهند.
وی اضافه کرد: افراد پس از ثبت نام مقدماتی و اخذ نوبت ثبت نام باید در محل معین حاضر شوند و نسبت به انجام مراحل تکمیلی ثبت نام از جمله اخذ مشخصات بیومتریک (اثر انگشت) و عکس پرسنلی آنلاین اقدام کنند.
وی از مردم استان که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند، خواست تا با مراجعه به ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز ادارات پستی نسبت به ثبت نام و طی مراحل دریافت این کارت اقدام کنند.
وی بیان کرد: بیش از 500 هزار فقره کارت ملی هوشمند در سه سال گذشته در استان صادر شده و در اختیار شهروندان متقاضی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال 1391 آغاز شد و بر اساس هدفگذاری قرار است تا این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
وزارت کشور بر اساس بند د ماده 46 قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور (مصوب 1389) مکلف است تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط و با تکمیل و اصلاح پایگاه اطلاعات هویتی به صورتی که شامل تمام وقایع حیاتی و تغییرات مشخصات هویتی و صدور گواهی (امضاء دیجیتال) و سایر کاربردها باشد تا پایان برنامه نسبت به تامین و صدور کارت هوشمند ملی چندمنظوره برای آحاد مردم اقدام کند.
با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود و این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
یکی از امکاناتی که در کارت ملی هوشمند قرار دارد، ویژگی‌های بیومتریکی صاحب کارت است، عکس و اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی در کارت وی ذخیره می‌شود.
به این ترتیب امنیت استفاده از کارت به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود و دیگر هر کس با وارد کردن یک رمز عبور ساده امکان استفاده یا سو‌استفاده از یک کارت را ندارد.
برای استفاده از کارت حتما باید صاحب کارت حضور داشته باشد تا اثر انگشت وی به صورت دیجیتالی با اثر انگشتی که در هنگام ثبت‌نام در کارت ذخیره شده است مقایسه و تطبیق داده شود و سپس اجازه استفاده از امکانات کارت به وی داده می‌شود.
البته اطلاعات درون کارت ملی هوشمند به صورت رمزنگاری نگهداری می‌شود و خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.