علیرضا رادفر روز یکشنبه در نخستین نشست تخصصی مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی که در سالن الغدیر ارومیه برگزار شد، افزود: با توجه به جایگاه این نیروها در مبارزه با قاچاق و عرضه مشروبات الکلی باید نگاه ویژه ای به مرزبانان و نیروهای سپاه از سوی عوامل مرکزی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: حفاظت از مرزها به دلیل وجود برخی مشکلات دشوار است و به همین منظور تمامی دستگاه های متولی به ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید حمایت و پشتیبانی جدی از مرزبانان و سپاه در راستای انجام بهینه و کارآمد مرزبانی از مرزها داشته باشند.
وی اضافه کرد: هشت کمپانی تولید مشروبات الکلی در آن سوی مرزهای آذربایجان غربی فعالیت دارند و با تمامی توان از قاچاقچیان مشروبات الکلی حمایت می کنند که با توجه به این امر برای مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی باید از مرزبانان و نیروهای سپاه به صورت سخت افزاری و نرم افزاری حمایت و پشتیبانی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود تلاش مرزبانان و نیروهای سپاه در مرزبانی از مرزها خلاهایی وجود دارد که قاچاقچیان از این خلاها برای پیشبرد اهداف شوم و سودجویانه خود در قاچاق کالا و مشروبات الکلی استفاده می کنند که برای جلوگیری از این سوء استفاده ها و مبارزه با قاچاق همه باید دست به دست دهند.
رادفر افزود: آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، نخجوان و عراق و شرایطی که در اقلیم کردستان عراق و ترکیه وجود دارد ماموریت مرزبانی را هم برای خود و هم برای دولت مقابل انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و مشروبات الکلی در کشور محسوب می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.