به گزارش ایرنا احمد برکابیان زنجانی روز یکشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید گمرک بازرگان افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه اتحاد و همدلی میسر می شود و گمرکات نیز در این مسیر تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر خودداری از جوسازی ها و حاشیه سازی ها، افزود: تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات ارزنده در سریع ترین زمان ممکن در این گمرک ضروری است.
وی با اشاره به جایگاه گمرک بازرگان اظهار کرد: گمرک بازرگان در بین گمرکات استان در رتبه اول و در سطح کشوری نیز در رتبه های بالا قرار دارد .
امام جمعه ماکو نیز در این آئین گفت: کارکنان گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور، نبض تبنده اقتصاد به شمار می روند و باید به رسالت خود به درستی عمل کنند.
حجت الاسلام ایوب رنجبری، با اشاره به سیاست های کلی مقام معظم رهبری (مدالظله ) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش برای برون رفت از رکود و تحریم به شمار می رود اما در این ارتباط هنوز به صورت شایسته عمل نشده است.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران همه تابع یک قانون هستند و اجرای قوانین نباید سلیقه ای باشد، تسهیل در داد و ستد چمدانی را خواستار شد.
حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به اینکه در طی 2 سال اخیر چهار مدیر در گمرک بازرگان معرفی شده است، گفت: ثبات مدیریت یک اصل است که باید در گمرک مورد توجه قرار گیرد.
وی از مدیرکل گمرک بازرگان خواست تا در حمایت از تولیدکنندگان داخلی و منطقه آزاد ماکو به شدت با شبکه های قاچاق برخورد کند تا این منطقه در مسیر توسعه قرار گیرد.
علی معصومی، مدیرکل جدید گمرک بازرگان نیز در این آئین برنامه های خود در راستای چارچوب و قوانین ابلاغی را اعلام کرد .
به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان از مهمترین گمرکات ایران است و در فاصله‌ی یک کیلومتری شهر بازرگان و در شهرستان ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی احداث شده است و تنها مرز 24 ساعته و بین المللی مابین ایران و ترکیه به شمار می رود.
این گذرگاه از طرف کشور ترکیه مرز گوربولاغ نامیده می شود.
7132/3072
** خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.