معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر مصرف غذاهای حاضری در رستوران های دارای وضعیت بهداشتی مناسب در طول سفر تاکید کرد.

رسول انتظار مهدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: باید توجه داشت که در طول مسافرت از غذاهای آماده و حاضری به مقدار کم استفاده شود و در صورت مصرف این غذاها ها رستوران های دارای وضعیت بهداشتی مناسب انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه  ظاهر رستوران، وضعیت کارکنان و شرایط بهداشتی محیط آن باید مناسب بوده و کارکنان رستوران دارای کارت بهداشتی معتبر باشند، گفت: وضعیت بهداشتی سالن، سرویس های بهداشتی، کارگران و غیره تا حدودی می تواند معیار سنجش بهداشت یک رستوران باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: توصیه می شود در رستوران ها به جای سالاد و سبزی که احتمال آلودگی آنها زیاد است، ماست مصرف شود و یا خیار و گوجه هایی که به خوبی شسته شده و سالم اند در کنار غذا میل شوند.

انتظار مهدی خاطر نشان کرد: مسمومیت غذایی می تواند به صورت فردی و یا جمعی افراد را مبتلا کند که بیشتر این مسمومیت ها در اثر عدم پخت کامل مواد گوشتی، خرابی محصولات لبنی و بیرون ماندن غذاهایی همچون سالاد ها (الویه، کلم، فصل و...) که در آن ها از سس مایونز استفاده شده است، اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: علائم مسمومیت های غذایی معمولا 2 تا 6 ساعت پس از صرف غذا نمایان می شود که البته بسته به نوع باکتری و مسمومیت تفاوت داشته و علائمی مانند اسهال، تب و لرز، سردرد، حالت تهوع و استفراغ ، ضعف شدید و اختلالات جسمانی را به همراه دارد.

انتظار مهدی تاکید کرد: در صورت مشاهده اسهال بیشتر از دو تا سه روز، وجود خون در مدفوع، حالت تهوع، استفراغ، ادرار زیاد و تب بالای 38 درجه باید در اسرع وقت به مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.