امام جمعه ماکو گفت: درک مفاهیم غنی قرآن کریم افضل تر از قرائت آن است.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به آیاتی از وحی الهی افزود: قرآن یک کتابی است که برای تمامی ابعاد  زندگی انسان از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و خانوادگی نسخه های شفابخش و جاودانه دارد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی انسان با مفاهیم و مضامین قرآن کریم تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی با اهداف خواسته ی الهی اداره گردد در واقع جامعه بیمه و رو به قرب الهی سوق می یابد.

امام جمعه ماکو در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ( استانی ) در منطقه آزاد ماکو افزود: خداوند در قرآن کریم انسانها را به سبقت گرفتن و مسابقه دادن در راه حق و خدایی فرا خوانده است و این نوع مسابقات در واقع عمل به فرامین الهی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری در ادامه با تشکر از برگزار کنندگان چهلمین دوره از مسابقات استانی قرآنی در شهر ماکو تصریح کرد: این گونه حرکات ارزشمند بوده و موجب تاثیرگذار در بنیه دینی اشخاص می گردد.

وی بر  بسنده نکردن به قرائت و حفظ قرآن کریم تاکید کرد: باید در کنار این نوع فعالیت ها حتما زمینه برای انس گیری با قرآن و درک مفاهیم غنی قرآنی فراهم گردد.

امام جمعه ماکو در خطاب به مسئولین اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: از دولت مردان درخواست داریم در تصویب بودجه و اعتبارات برای فعالیت های دینی و عترتی نگاهشان هزینه ای نباشد بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری در این عرصه بنگرند.

وی جامعه قرآنی را یک جامعه عاری از یاس و افترا، دلهره و تشویش، اضطراب واختلاف دانست و افزود: زیبایی ها در جامعه نهادینه خواهد شد و پستی و پلیدی از این جامعه اسلامی و قرآنی به دورخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری با اشاره به نقش مردم در این برهه زمان تصریح کرد: مردم باید با تشویق خانواده خود به این سنت حسنه فرهنگ نیک و پسندیده قرآنی را در جامعه خود ترویج دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.