معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دومین دوره جشنواره سفره ایرانی به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می شود.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: در نشست منطقه ای دو کشوری، آذربایجان غربی به میزبانی ارومیه با مشارکت آذربایجان شرقی،اردبیل و زنجان به عنوان برگزارکننده جشنواره انتخاب شده است که این جشنواره از 4 تا 6 مرداد برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای جشنواره سفره های ایرانی اظهار کرد: معرفی انواع غذلهای بومی و محلی استان، جایگزینی غذاها و دسر های محلی و سنتی در سفره های و مراکز رستورانی به جای فست فود، احیای غذاهای محلی بخشی از اهداف برگزاری جشنواره مذکور است.

امامی با بیان اینکه جشنواره سفره های ایرانی در 2 بخش برگزار می شود افزود: بخش مسابقه ای در هتل ساحل ارومیه و بخش نمایشگاهی آن در محوطه باز پارک اللرباغی اجرا می شود که غذاهای ارایه شده توسط داوران ملی و استانی تست و انتخاب می شود.

وی ادامه داد:در مجموع 3 غذا،3 پیش غذا،3 دسر و 3 دم نوش برتر انتخاب و به مسابقات بین المللی جشنواره سفره ایرانی که در دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود راه پیدا می کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های جانبی جشنواره سفره های ایرانی تصریح کرد: علاوه بر جشنواره و ارائه غذاها و دسر های متنوع توسط شرکت کنندگان،برنامه های فرهنگی،هنری و مراسم آیینی نیز اجرا می شوند.

وی گفت: در این جشنواره بیش از 70 غرفه عرضه انواع مواد غذایی و دم نوش،ظروف سفالی و صنایع دستی مرتبط با غذاهای محلی نیز برپا می شود.

امامی برگزاری جشنواره ها را در افزایش جاذبه های منطقه و جذب گردشگر مهم تلقی کرد و افزود: شناساندن تنوع غذایی و فرهنگ پذیرایی در توسعه گردشگری جایگاه بالایی داشته چراکه غذاها عمده منبع رونق صنایع گردشگری بشمار می رود.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.