'نژاد جهانی' روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: به رغم محدودیت های بودجه ای که در سطح کشور وجود دارد اعتبارات عمرانی شهرستان نسبت به سال گذشته 59 درصد افزایش یافته، در حالی که متوسط افزایش اعتبار استان از محل تملک دارای های آذربایجان غربی 14 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه سهم شهرستان بر اساس شاخص های تعیین شده از محل اعتبارات تملک دارای های استان 4.6 درصد بود افزود: با پی گیری های انجام شده و انعکاس ضرورت های شهرستان و نگاه ویژه مسئولان استانی بویژه استاندار پنج درصد اعتبارات استانی به سردشت اختصاص یافت.
جهانی اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال 96 حدود 8500 میلیارد ریال است که بخشی از آن در مرحله اول توزیع و بخش دیگر به صورت متمرکز برای دستگاه های اجرایی خواهد بود که امیدوارم مسئولان استانی محرومیت های سردشت را مد نظر قرار داده و سهم قابل توجهی را به این شهرستان اختصاص دهند.
وی در بخش دیگری از این نشست به طرح های مصوب شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های بودجه ای در توزیع اعتبارات مشکلاتی بود و سعی شد بر اساس نیاز سنجی، طرح های هدفمندی را که اثر توسعه ای بیشتری دارند در اولویت قرار گیرند .
فرماندار سردشت طراحی و ساخت کمربندی و مسیر دوم دسترسی به شهر سردشت را یکی از مهمترین طرح های امسال عنوان کرد و گفت: پی گیری های زیادی برای اجرای این طرح با توجه به حساسیت پدافند غیر عامل و وضع ترافیکی و بحرانی سردشت انجام شد و راهکارهای عملیاتی ارائه شد که مورد تائید استاندار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این طرح علاوه بر قابلیتی که در موضوع ترافیک و پدافند غیر عامل دارد با توجه به چشم انداز بسیار خوب یکی از طرح های کلیدی و زیربنایی توسعه سردشت است که می تواند در گردشگری نیز موثر باشد.
جهانی ادامه داد: طرح ساخت کمربندی و مسیر دوم دسترسی به شهر سردشت از محل آغاز تا جاده ساخت سد و نیروگاه سردشت 4.5 کیلومتر و از آنجا هم تا پلیس راه 2 کیلومتر فاصله دارد و برای اعمال نظارت و مدیریت بهینه منابع پیشنهاد شد که دستگاه اجرایی شهرداری باشد تا روند اجرایی و پیشرفت طرح با دقت و نظارت بیشتر صورت گیرد.
تامین برق، محوطه سازی و فاضلاب مساکن مهر، تجهیز سالن یادمان، ساخت استخر ذخیره آب، احیا و مرمت گلزار شهدا طرح های هادی و غیره از دیگر طرح هایی بودند که فرماندار سردشت به آنها اشاره کرد.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار اقلیم کردستان عراق واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
/7562/ 3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.