حسین فروزان سه شنبه شب در آیبن افتتاح نمایشگاه کشاورزی منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه 96 هزار هکتار از اراضی این منطقه قابل کشت است، افزود: در حال حاضر علاوه بر 6 سد در حال بهره برداری یک سد در دست احداث بوده و احداث سه سد دیگر هم در این منطقه در دست مطالعه است.
وی به سد در دست اجرای کرم آباد این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: با اتمام سد کرم آباد در پلدشت و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار 30 هزار هکتار به زمین های قابل کشت منطقه افزوده می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 650 هزار راس دام، 32 هزار کندو و 40 واحد مزرعه پرورش ماهی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد .
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی کشاورزی گل و گیاه و نهاده های کشاورزی دام و طیور آبزیان و ماشین آلات وصنایع وابسته در محلی به مساحت سه هزار متر مربع در 80 غرفه از استانهای مختلف کشور به مدت4 روز دایر شده است .
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.