عبدالحسین علی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 47 میلیارد ریال به خط کشی جاده ها اختصاص داده شده که 37 میلیارد ریال ویژه محورهای اصلی و 10 میلیارد ریال برای جاده های روستایی است.
وی اضافه کرد: همچنین 25 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در جاده های روستایی آذربایجان غربی اختصاص داده شده که به طور کامل هزینه می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار کیلومتر جاده در آذربایجان غربی زیر بار ترافیکی است که شامل سه هزار کیلومتر جاده اصلی و چهار هزار کیلومتر جاده روستایی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: خط کشی از جمله مهمترین اقدامات در راستای کاهش تصادفات و سوانح رانندگی به ویژه در جاده های اصلی است که می تواند هزینه های پس از تصادفات را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.
علی اکبری از وجود 44 نقطه پرحادثه در جاده های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد 35 نقطه در اولویت اجرای طرح های ایمن سازی قرار داده شده است.
وی افزود: شانه سازی، نصب تابلو، آشکارسازی و رفع ایرادهای فنی از جمله اقدامات انجام شده در این راستاست.
وی اضافه کرد: در 9 نقطه باقی مانده نیز اقدامات پیشگیرانه در سال جاری صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد.
در طول سال حدود 500 نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده های آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و بیش از 10 برابر این تعداد نیز مجروح می شوند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.