مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از برداشت بیش از 30 هزار تن هندوانه از مزارع پلدشت خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ،علی اصغرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت هندوانه از مزارع این شهرستان گفت: 600 هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان زیر کشت هندوانه رفته است و پیش بینی می شود از این میزان 30 هزار تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: هندوانه کاران در اراضی کشاورزی پلدشت از هر هکتار 50 تا 60 تن محصول برداشت می کنند.

وی ادامه داد: به طور میانگین در میان همسایگان جمهوری اسلامی ایران، کشور عراق یکی از مشتریان ثابت هندوانه های پلدشت است و امسال سه هزار تن هندوانه به ارزش سه میلیون دلار به عراق صادر می شود.

وی افزود: شهرستان پلدشت در تولید هندوانه یکی از مهم‌ترین شهرهای تولید‌کننده این محصول در آذربایجان غربی به شمار می‌رود و هرساله رتبه اول استان را در کشت محصول هندوانه به خود اختصاص می دهد.

شهرستان پلدشت 17 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و دشت شیبلوی این شهرستان بزرگترین منطقه کشت محصول هندوانه در شمال غرب کشور است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.