مدیرکل بنیادحفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت:  فیلم مستندی از عملیات آزاد سازی شهر اشنویه به زودی ساخته می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار محسن تیموری صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح آغاز مرحله فیلم برداری و هم روایی مستند آزاد سازی از لوث احزاب ضد انقلاب سردار تشکیل شد  اظهار کرد: بنا فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیان و انتشار خاطرات 8 سال دفاع مقدس، فیلمی مستند از عملیات آزاد سازی شهر اشنویه به زودی ساخته می شود.

وی افزود: این عملیات که در شهریور ماه سال 1360 و به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شهید مهدی باکری که قرارگاه علمیاتی شمال غرب کشور وظیفه اجرا آن را داشت و با هدف انهدام نیرو و تجهیزات دشمن و آزاد سازی شهر اشنویه و محور های مواصلاتی متنهی به آن صورت گرفت.

سردار تیموری در خصوص اهداف دیگر این عملیات بیان کرد:  رسیدن نیروهای خودی به مرز و قطع ارتباط ضد انقلاب با آن سوی مرز، ایجاد آماگی برای رویاری با دشمنان بعثی در جبهه شمالی جنگ تحمیلی و هم چنین تصرف ارتفاعات مشرف به اشنویه و تامین شهر و منطقه  از جمله این اهداف است.

وی در خصوص یگان های عمل کننده و پشتیبانی کننده در آزاد سازی اشنویه شرکت داشتند خاطر نشان کرد: در این عملیات لشکر 64 پیاده ارومیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقده و پیرانشهر، نیروهای بومی و مردمی و ناحیه ژاندارمری آذربایجان غربی از سه محور عملیاتی ارومیه پیرانشهر، نقده به اشنویه، پیرانشهر به اشنویه با همکاری یکدیگر سبب آزاد سازی این شهر شده اند.

مدیرکل بنیادحفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی  در خصوص بخش های مختلف این فیلم مستند اظهار کرد: می توان به معرفی و ترسیم سیما شهر اشنویه و منطقه عملیاتی این منطقه و تشریح اهمیت شهرستان از نظر نظامی و امنیتی و خطرات و پیامد های تداوم اشغام این شهر توسط ضد انقلاب برای امنیت استان به ویژه مرکز استان و همچنین تشریح وضعیت داخلی شهر در زمان اشغال و مشکلات عدیده مردم و چشم انتظار بودن مردم برای آزاد سازی شهر و نجات از در محاصرهماندن شهر اشاره کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.