حسین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد گردشگران داخلی و خارجی که از اول فروردین تا تیر سال جاری وارد این استان شده، نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان، ارمنستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا به این استان سفر کرده بودند.
وی با اشاره به ظرفیت اقامتی این استان در تابستان جاری گفت: 191 واحد اقامتی اعم از هتل آپارتمان، مهمانسرا، هتل های یک تا پنج ستاره و خانه های استیجاری در تابستان امسال آماده اسکان و پذیرایی از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.
امامی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات بهینه به میهمانان تابستانی تمهیدات ویژه ای اتخاذ شده که از آن جمله می توان به تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات ایمنی، استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی شهرها برای معرفی اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اشاره کرد.
وی همچنین از چاپ 150 هزار نقشه راهنمای گردشگری خبر داد و گفت: 150 هزار نقشه راهنمای گردشگری به زبان های انگلیسی، استانبولی و فارسی چاپ شده است و در اختیار گردشگران تابستانی قرار می گیرد.
امامی همچنین اضافه کرد: کتابچه راهنمای دیگری برای معرفی جاذبه های گردشگردی و تاریخی به گردشگران در دست چاپ است که به زودی منتشر می شود و این کتابچه هم همراه نقشه های راهنمای گردشگری در اختیار میهمانان قرار می گیرد.
وی، راه اندازی اتوبوس گردشگری در سطح استان بویژه در شهرهای دارای جاذبه تاریخی بیشتر همچون مهاباد و خوی را از دیگر برنامه های ویژه برای استقبال از گردشگران داخلی و خارجی در تابستان امسال عنوان کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در این اتوبوس ها اقدام به معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف استان می کنند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با بیش از یکهزار و 517 اثر تاریخی ثبت شده ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی، یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود؛ از مهمترین جاذبه های گردشگری این استان می توان به مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران، مزار شمس تبریزی، غار سهولان، کاخ موزه باغچه جوق، سه گنبد و دریاچه ارومیه اشاره کرد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.