به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی توسعه مرز رازی خوی افزود: محدوده‌ای که برای پایانه مرز رازی خوی در نظر گرفته شده 13.5 هکتار است که 11.8 هکتار از اراضی منابع ملی و 6.1 هکتار هم زمین‌هایی بوده که باید تملک می‌شد و این کار انجام شده است.
وی اضافه کرد: محوطه‌ای که برای کارهای اداری و تجمع مسافران وجود دارد در اولویت است که بعد از آن امیدواریم مناقصه پروژه ساختمان اصلی را آغاز کنیم و پیمانکار جدید آغاز به کار کند.
سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مرز رازی خوی تنها مرز ریلی و زمینی کشور ایران با ترکیه است و در بعد تجاری و مسافری ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد.
وی افزود: 67 کیلومتر از این جاده به بودجه اختصاصی برای بازسازی نیاز دارد و کشور ترکیه حاضر است بعد از اتمام زیرساخت‌ها مبادلات زمینی خود را ارتقا بخشد و با عزم راسخی که وزارت راه نسبت به ایجاد این پایانه و تکمیل جاده قطور دارد، امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.
به گزارش ایرنا، پایانه رازی خوی سومین پایانه رسمی کشور با ترکیه است که عملیات اجرایی طرح جامع آن در 2 مرحله اجرا می شود.
در مرحله اول اجرای این طرح علاوه براحداث ساختمان اصلی پایانه در بخشی از رودخانه قطور دیواره احداث و 10 کیلومتر از مسیر جاده قطور به مرز رازی ساماندهی و اصلاح خواهد شد.
مرحله دوم طرح جامع پایانه رازی بلافاصله بعد از مرحله اول آغاز میشود که شامل سالنهای تجاری و مسافری خواهد بود.آذربایجان غربی 5 پایانه مرزی دارد و در یک سال گذشته بیش از 3 میلیون مسافر از این پایانه ها تردد کرده اند.
مرز رازی در 70 کیلومتری غرب شهرستان خوی واقع است.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.