سیدصادق موسوی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال 150 فیلم کوتاه حرفه ای و 850 فیلم کوتاه نیمه حرفه ای با هزینه 15 میلیارد ریال در کشور ساخته شد.
وی افزود: این اعتبار امسال 100 درصد افزایش یافته و بیش از دو سوم قراردادهای منعقد شده برای تولید فیلم کوتاه در کشور مربوط به شهرستان ها است.
موسوی یادآور شد: موضوع بیشترین فیلم های کوتاه تولید شده در کشور اجتماعی و آثار تجربی می باشد.
وی با اشاره به اینکه به کمبود امکانات در دفاتر شهرستان ها واقف هستیم، گفت: امسال برای خرید تجهیزات مورد نیاز دفاتر پنج میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که البته بر اساس آئین نامه انجمن این کمک ها شامل نمایندگی ها نمی باشد و امکان کمک تجهیزاتی یا مالی به دفاتر وجود دارد.
وی هدف و شعار امسال انجمن سینمای جوان ایران را حمایت از نهضت تولید محتوا اعلام کرد و افزود: برای دفاتری که تحرک مناسب دارند کمک خواهد شد و شهرستان های مهاباد و ارومیه در این خصوص مورد توجه هستند.
وی تاکید کرد: اهمیت زیادی به تولید فیلم قائل هستیم و در شهرستان ها روی توانایی فردی مدیران و اعضا بیشتر از تجهیزات و اعتبار حساب بازکردیم.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران همچنین در جمع تعدادی از فیلمسازان شهرستان مهاباد گفت: انجمن سینمای جوان مهاباد از ریشه دارترین دفاتر ایران است و این شهرستان از ظرفیت بالایی برای تولید فیلم کوتاه برخوردار است.
موسوی اظهار کرد: سرمایه اصلی هر هنرمند در نگاه هنرمندانه و مبتکرانه وی به هستی نهفته است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت و نوع آموزش در انجمن، گفت: ما به تولیدات استاد محور فکر می کنیم آموزش باید منجر به تولید فیلم شود.
رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی نیز در جمع فیلمسازان گفت: هفت فیلم کوتاه امسال تا کنون توسط این انجمن در استان تولید شده است.
احسان مهدیان افزود: نان و تنور، سورا، رسیدن، شیوار، سس /صدا/ و ایده ای به رنگ خاک از جمله فیلم های کوتاهی است که امسال در این انجمن تولید شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز گفت: امسال تا کنون مجوز ساخت چهار فیلم کوتاه در این شهرستان صادر شده است.
قادر مرادی اظهار کرد: مجموعه ارشاد و انجمن سینمای جوان مهاباد در صورت تامین نیازهایشان در جنوب آذربایجان غربی می توانند نیم میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار دهند.
رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد نیز در این نشست گفت: امسال تا کنون 6 فیلم کوتاه نیمه حرفه ای در مهاباد تولید شده است.
رحیم بایزیدی اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 500 هنرآموز در این انجمن آموزش دیده اند.
68 دفتر و نمایندگی انجمن سینمای جوان در کشور فعال هستند.
در این نشست همچنین فیلمسازان مهاباد به بیان انتظارات و مشکلات خود پرداختند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و انجمن سینمای جوان این شهرستان بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**گزارش از: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.