رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری مسابقات کشوری قرآن،  فرصتی برای درک و عمل  بهتر به تعالیم قرآنی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در نشست هم اندیشی با امام جمعه ارومیه با محوریت برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به اینکه برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کشوردر ارومیه ، اقدام مبارکی برای توسعه و ترویج  بیشترقرآن کریم درآذربایجان غربی است افزود: پیش بینی سازمان اوقاف کل کشور، ۱۰ وقف قرآنی برای هر استان بوده و برگزاری مسابقات قرآن کشور در ارومیه  فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی و افزایش وقف درآذربایجان غربی است.

وی با اشاره  به ۱۱ بخش مسابقات کشوری، تصریح کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، قرائت،  ترتیل، اذان، ابتهال، دعا خوانی، تفسیر، معارف و ...در شهریور سال جاری به مدت دو هفته برگزار می شود.

در ادامه حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: برگزاری مسابقات کشوری قرآن در ارومیه، برگ دیگری بر افتخارات آذربایجان غربی وباعث افزایش اعتبار و آبروی ارومیه است.

وی ادامه داد: ستاد اوقاف استان، در حال رایزنی و همکاری با سایر ارگان ها و ادارات، برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآنی در ارومیه است.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با سردار عابدین خرم و سردار محمد تقی اوصانلو، افزود: در این جلسه هماهنگی های لازم برای در اختیار گرفتن حسینیه ثارالله واقع در مجتمع شهید احمد کاظمی ارومیه، انجام شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت مسابقات قرآنی، هماهنگی های لازم با شبکه قرآن و شبکه چی چست آذربایجان غربی،برای پوشش زنده چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: برای افزایش سطح این مسابقات، باید از ظرفیت های موسسات و نهاد های قرآنی، استفاده بهینه شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.