آرین رستمی روز سه شنبه در حاشیه کارگاه کشوری ارزشیابی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال پیش از آن یک میلیون و 600 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته بودند.
وی اضافه کرد: در قالب این برنامه جمعیت 15 تا 45 سال آموزش های لازم را در راستای کاهش معلولیت های مختلف به ویژه قابل پیشگیری دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان، سوادآموزان نهضت سواد آموزی، دانشجویان و افراد در محیط های محلی و کارگاهی مخاطبان اصلی این طرح به شمار می رود.
وی با اشاره به سهم قابل توجه بانوان در این آموزش ها گفت: با توجه به اینکه بانوان نقش بسیار پررنگی در نهادینه سازی آموزش های همگانی در خانواده ها دارند، این قشر را به عنوان مخاطبان اصلی طرح پیشگیری از معلولیت ها انتخاب کرده ایم و 75 درصد افراد تحت آموزش را بانوان و دختران تشکیل می دهند.
مسئول برنامه کشوری آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ها در توسعه آموزش ها افزود: سعی داریم در این راستا علاوه بر خبرگزاری ها و مطبوعات از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بهره ببریم.
به گزارش ایرنا، کارگاه کشوری ارزشیابی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها به منظور تحلیل و ارزشیابی نقاط قوت و ضعف این برنامه برگزار شد.
در حال حاضر حدود یک میلیون و 300 هزار نفر معلول در کشور وجود دارد که معلول بودن بسیاری از آنها قابل پیشگیری بوده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.