به گزارش ایرنا، بهرام زینال زاده روز سه شنبه در آئین تجلیل از عشایر خوی افزود: عشایر در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و مشکلات این قشر در سطوح مختلف کشوری از جمله در شورای عشایر کشور، استان و شهرستان ها بررسی شده است.
وی با بیان اینکه عشایر با کم ترین امکانات و هزینه به چرخه تولید کشور کمک می کنند، افزود: موضوع های توسعه شاخص سواد آموزی، بیمه های اجتماعی، استفاده از تسهیلات کم بهره از سیاست های حمایتی دولت از این قشر است.
وی افزود: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان، صندوق های خرد زنان عشایر با همکاری خودشان تشکیل شده است.
به گفته وی در خوی نیز تعداد 2 صندوق ایجاد شده است که با کمک بلاعوض دولت به این صندوق ها، میزان 250 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به زنان عشایر اعطا می کند.
زینالی در ادامه با اشاره به برنامه های آتی دولت برای حمایت از عشایر تصریح کرد: سال گذشته طرح آزمایشی پانل خورشیدی برای تامین انرژی برق مناطق ییلاقی در برخی مناطق استان اجرا شد و فانوس های خورشیدی برای تأمین روشنایی و برق مناطق ییلاقی طی چهار سال آینده در بین 5 هزار خانوار عشایری این استان توزیع می شود.
علی محمدی ایروانلو، سرپرست فرمانداری خوی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه عشایر اظهار کرد: عشایر و مرزنشینان در طول تاریخ همواره یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور بودند .
وی با تاکید بر سیاست های حمایتی از مرزنشینان و عشایر، افزود: نقش عشایر علاوه بر توسعه اقتصادی کشور در دفاع از انقلاب اسلامی نیز بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس سرشماری سال 87، 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 16 شهرستان استان دارای عشایر و 336 روستا نیز ویژه عشایر است.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.