حجت الاسلام اباذربیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 60 هزار نفر عضو کانون های مساجد استان هستند و پیش بینی می شود این تعداد در ایام تابستان به 2 برابر افزایش یابد.
وی تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را یکهزار و 153 کانون اعلام کرد و گفت: 696 کانون از این تعداد در سطح شهرها و 457 کانون در روستاها مستقر است.
حجت الاسلام بیگی اظهار کرد: کانون های مساجد به منظور پرکردن اوقات فراغت سالم و با نشاط در کنار رشد معنویات نوجوانان، جوانان و حتی خردسالان برنامه های مختلف ورزشی، اردویی و تفریحی تدارک دیده است.
وی به برنامه هایی چون برگزاری کلاس های قرآنی، گردشگری، اردوهای درون استانی و برون استانی به ویژه اردوی زیارتی، کلاس های تقویتی، صنایع دستی و فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: هر کانون بر حسب ظرفیت، توانایی برگزاری برخی از این رشته ها را دارد.
وی به دایر بودن کتابخانه ها در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: بیش از 160 کتابخانه در کانون های مساجد استان وجود دارد که از این تعداد حدود پنج کتابخانه دیجیتالی است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه در کنار کانون های فرهنگی حدود 47 خانه نور نیز وجود دارد که به طور تخصصی محل تجمیع برنامه های قرآنی و عترت است، گفت: بیشتر برنامه ها از این کانون های تخصصی طرح ریزی می شود.
حجت الاسلام بیگی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دانشگاه ها، مصلی ها و زندان ها و مراکز نظامی هم اشاره کرد و گفت: کانون مساجد استان آمادگی دارد تا هر جا که مسجد باشد، کانون فرهنگی و هنری ایجاد کند.
وی در مورد میزبانی از مبلغان نیز گفت: طی تفاهم نامه ای که با حوزه علمیه قم منعقد شده، هشت مبلغ آموزش دیده به استان اعزام شده است و در کانون ها به شبهه های مذهبی جوانان پاسخ می دهند.
به گزارش ایرنا کانون های مساجد با هدف جذب جوانان به مساجد راه اندازی شده است و تعامل دوسویه با دستگاه های اجرایی برای برنامه ریزی و پرکردن اوقات فراغت دارد.
7125/ 3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.