ایرج شجاعی روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی شهرستان مهاباد، اظهار کرد: در تمدن جدید و زندگی ماشینی فرهنگ پشت میزنشینی و خانه نشینی رواج یافته و تحرک کافی بدنی را از افراد گرفته و بیماری و مشکلات روانی را در جامعه افزایش داده است.
وی افزود: ورزش مشکلات روحی و روانی را برطرف می کند و موجب کاهش بزه و آسیب های اجتماعی می شود.
وی همچنین یادآور شد: قدرت برنامه ریزی شورای ورزش همگانی باید طوری باشد که در توسعه ورزش شهرستان نقش مهمی را ایفا کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد نیز در این جلسه گفت: شورای ورزش همگانی در مرحله نخست با 15 عضو کار خود از امروز آغاز کرد.
قرنی مصطفی پور اظهار کرد: این شورا با هدف توسعه ورزش همگانی در شهرستان تشکیل می شود تا در عصر کنونی کمبود تحرک بدنی افراد جامعه را در حد توان جبران کند.
وی همچنین در خصوص وظایف اعضای این شورا اضافه کرد: ادارات و دستگاه هایی که فضای ورزشی دارند زمانی هایی را در اختیار ورزش همگانی قرار خواهند داد.
مصطفی پور گفت: فضاها و زمین های خالی در سطح شهرستان که کاربری ورزشی دارند هم شناسایی می شوند تا با ایجاد فضاهای ورزشی در اختیار علاقمندان قرار بگیرند.
وی افزود: احیای بازی های بومی و محلی از دیگر وظایف شورای ورزش همگانی شهرستان خواهد بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان همچنین در حاشیه این جلسه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه فضای ورزش در شهرستان مهاباد 43 میلی متر است و چهار سالن چند منظوره با سقف بلند و 12 سالن سقف کوتاه بیشتر برای ورزش های رزمی ویژه اداره ورزش و جوانان وجود دارد که بسیار اندک است.
مصطفی پور اظهار کرد: تا کنون حدود 6 هزار ورزشکار بیمه شده در این شهرستان فعالیت می کنند که این تعداد امسال به حدود 11 هزار ورزشکار خواهد رسید.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.