دکتر سید ابوالفضل رضوی روز جمعه در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلی ترین و مهمترین برنامه در دولت تدبیر و امید، حمایت از تولید و اشتغال روستایی است و مسئولان ارشد دولت نیز این امر را با جدیت دنبال می کنند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های دولت در راستای ایجاد اشتغال در روستاها تشکیل شرکت های تعاونی روستایی در روستاهای با بیش از 200 خانوار است به طوری که اهالی روستا با 10 درصد آورده می توانند 90 درصد وام بدون بهره دریافت کنند.
وی اظهار کرد: سال گذشته این طرح در روستاهای خاش و نهبندان از توابع استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اجرا شد.
وی ادامه داد: امسال همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت چهار هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که برای افرادی که تمایل به ایجاد اشتغال روستایی داشته باشند تسهیلات ویژه ای با نرخ تنها هشت درصد پرداخت می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری از وجود ردیف اعتباری ویژه 2 هزار و 500 میلیارد ریالی این معاونت خبر داد و بیان کرد: این ردیف اعتباری ویژه نیز در راستای محرومیت زدایی از روستاها هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و در همین راستا نیز دولت برنامه ریزی های ویژه ای را برای تحقق شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی کرده است.
7132/2093**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.