لعیا صدیق راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بسته جدید، تغییرات دستورالعمل‌های کشوری واکسیناسیون، مکمل یاری، پایش رشد کودکان، تغذیه تکمیلی، سلامت چشم، سلامت دهان و دندان و تکامل کودکان اعمال شده است.
وی اضافه کرد: در این برنامه مباحث سلامت شنوایی، ارزیابی ژنتیک، ارزیابی کودک چاق، غربالگری فشار خون و مشاوره با مادر درباره عوامل محیطی مؤثر بر سلامت کودکان اضافه شده است.
وی اظهار کرد: مانا حاوی اصول راهنما برای آموزش به مادران است تا خانواده ها در بهبودی کودک خود مشارکت کرده و با اجرای صحیح اقدامات پیشگیری از جمله تغذیه صحیح کودک، انجام به موقع واکسیناسیون از ابتلا و یا شدت بیماری وی جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا بسته جدید مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال موسوم به مانا با هدف کلی کاهش ابتلا و مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در اثر بیماریهای شایع دوران کودکی و با اهداف دیگری مانند بهبود مهارت های ارائه دهندگان خدمت در زمینه نحوه برخورد با کودک بیمار، بهبود در سیستم بهداشتی و درمانی به منظور درمان موثر کودک بیمار و بهبود عملکرد خانواده و جامعه ارائه می شود.
این برنامه به صورت آزمایشی در یکی از شهرستان های هر استان اجرا می شود که در استان آذربایجان غربی ، شهرستان سلماس برای این موضوع انتخاب شده است.
شهرستان سلماس یکی از شهرهای شمال استان آذربایجان غربی است و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.
7156/ 2093 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.