مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : ستاد اسکان فرهنگیان در ایام تابستان با ۱۶ پایگاه و ۶۲ مدرسه میزبان مهمانان فرهنگی خواهد بود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی،فریدون سید مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد با اعلام این خبر گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در تابستان جاری با ۱۶ پایگاه و ۶۲ مدرسه از بهترین مدارس استان با امکانات عالی به منظور رفاه فرهنگیان پذیرای مهمانان است.
وی در خصوص پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش اموزان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵۰ مرکز تابستانی در قالب پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان  در استان آماده فعالیت های تابستانی دانش آموزان شده است.
وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری طرح هجرت ۳ نیز در میان دانش آموزان اجرایی می شود تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان به مدارس محروم و غیر محروم استان سفر کرده و در کنار مربیان خود به رنگ آمیزی مدارس و کلاس ها می پردازند.
سید مصطفوی ادامه داد: از خرداد ماه نیز پروژه مهر در راستای آماده سازی مدارس برای شروع ایام تحصیلی در مهر ماه در بین کارمندان فرهنگی در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه  استان آذربایجان غربی افتخار وجود ۱۴۳ معلم و ۷۷۷ شهید دانش آموز را دارد خاطر نشان کرد:  در هشتم آبان ماه سال جاری کنگره ۱۲ هزار شهید به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد که در این مراسم کمیته فرهنگ و آموزش برعهده آموزس و پرورش استان خواهد بود.
سید مصطفوی با بیان اینکه دو مسابقه کشوری ورزشی و علمی به میزبانی این استان برگزار خواهد شد اذعان کرد: در پانزدمین دوره مسابقات رشته علمی کاربردی، ۲۶۱ نفر از  دانش آموزان برتر در ۷ رشته کار و دانش کل کشور با ۱۱۱ دانش آموز استان ما به رقابت خواهند پرداخت همچنین برگزاری این مسابقات از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه با حضور معاونین وزرا در مراسم اختتامیه خواهد بود.
وی ادامه داد: اعتبارات پرداختی برای برگزاری مسابقات برای تجهیز هنرستان های استان به امکانات و تجهیزات پیشرفته هزینه شده است و ثمره این مهم را دانش اموزان استان خواهند دید.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی و  متوسطه پسر را از دیگر اقدامات مهم این سازمان عنوان کرد و گفت:  طی این مسابقه دانش آموزان در سه رشته بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ شهریور برگزار می شود، همچنین تمامی دستگاه های اجرایی استان در برگزاری مسابقات سهم دارند و میزبان بیش از هزارو ۸۰۰ دانش آموز از کل کشور خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.