نادر اشرف پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح کشور نیز رقم پیک مصرف برق از مرز 55 هزارمگاوات گذشت که این عامل برای نخستین بار در صنعت برق کشور اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: میزان مصرف برق در روزهای عادی حدود 500 تا 650 مگاوات است ولی در روزهای گرم سال به دلیل مصرف کولر این رقم رشد 20 تا 30 درصدی را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از بروز خاموشی نیازمند مدیریت صحیح مصرف برق است، اظهار کرد: باید مصرف برق را در ساعت‌ های اوج بار شامل ساعت های 12 تا 16 و 20 تا 23 کنترل کنیم.
وی با اشاره به اینکه 28 تیر ماه پایان زمان اوج مصرف برق است و مردم باید تا این موقع همراه اداره برق باشند، ادامه داد: تاکنون خاموشی را در سطح استان نداشتیم ولی اگر مصرف بیشتر شود بخشی از ساعات را ساعات خاموشی اعلام خواهیم کرد.
اشرف پور با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف برق بیان کرد: استفاده از دور کند در کولرهای آبی، تنظیم دمای کولر بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد، هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود و در نهایت از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.
وی ادامه داد: یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
وی افزود: این تعداد مشترک در سال گذشته بیش از چهار میلیون و 597 کیلووات برق مصرف کردند که 2 درصد بیشتر از سال 94 بود.
به گزارش ایرنا در سال گذشته 370 کیلومتر ترمیم شبکه های برق و شبکه گذاری جدید در آذربایجان غربی صورت گرفته است.
یک هزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یک هزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
8135 2093/
**خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.